اعطای لوگوی هوشمند به همه ی وب سایت های ایرانی

اعطای لوگوی هوشمند به همه ی وب سایت های ایرانی
  • 1393/12/20
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال جناب سید مرتضی موسویان گفت: قرار است به همه ی وب سایت های ایرانی لوگوی هوشمند تعلق گیرد که این کار منجر به افزایش اعتماد مردم به رسانه ها و گرفتن هویت و رده بندی وب سایت ها می شود. وی با توجه به ایجاد محتوا در فضای مجازی پاک افزود: این مرکز موظف است با توجه به مصوبه ی ۱۳۸۹ هیئت وزیران به نشر دیجیتال بر خط و رسانه های همراه و هوشمند بپردازد.

موسویان تصریح کرد: اگر کسی بخواهد وب سایتی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت کند، اول باید یک لوگوی کم رنگ دریافت نماید و بعد از اینکه به دستگاه ذیربط ارجاع یافت و مجوز های لازم را کسب نمود به او لوگوی رنگی و سیستم رتبه بندی یک تا پنج ستاره تعلق می گیرد تا بتوان فعالان عرصه فضای مجازی از هم تشخیص داد.

وی در مورد رنگ های اختصاصی وب سایت ها گفت: قرار است به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی رنگ های مختلفی اختصاص یابد و آنها موظفند رنگ هایی را به عنوان شناسه با توجه به نظام تولید محتوا معرفی نمایند. همچنین افزود: مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد، آدرس اینترنتی همه سایت های ایرانی را به دادستانی داده است تا در صورتی که شخصی سایت خود را ثبت نکرد دادستانی حق فیلتر کردن دامنه ی وب سایت او را داشته باشد.

 موسویان اظهار داشت: با نشست فعالان حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تصمیم گرفته شد، آموزش های لازم به نمایندگان تولیدکنندگان برنامه های کاربردی ارائه شود تا بتوانیم نظارت بر فعالیت این فعالان را به عهده خودشان واگذار کنیم و قرار است این امر با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی که از صادرات نرم افزار حمایت می کند، در اولویت این مرکز قرار بگیرد.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *