اپل از سال ۲۰۱۶ مودم LTE اینتل را در در آیفون ها به کار می برد[شایعه]

اپل از سال ۲۰۱۶ مودم LTE اینتل را در در آیفون ها به کار می برد[شایعه]
  • 1393/12/21
  • مهرداد فراهانی
  • 0

در حال حاضر اپل از چیپ‌ست های سری A در دستگاه های iOS خود استفاده می کند که بر روی معماری ARM بنا شده است و در حال حاضر این طراحی در دستگاه های تلفن همراه اپل کاربرد دارد. اما اینتل در تلاش است تا خود تامین کننده این چیپ‌ست ها باشد. در واقع در سال گذشته اینتل علنا اعلام کرد که آنها امیدوارند که اپل را به سمت خود بکشند و به نظر می رسد که آنها ممکن است موفق شده باشند.بر اساس گزارشی از VentureBeat، اینتل ممکن است موفق شده باشد تا یک معامله با اپل داشته باشد که مربوط به سال ۲۰۱۶ و احتمالا آیفون ۷ است. این شرکت انتظار دارد اپل از مودم LTE این شرکت در فرمی از تراشه ۷۳۶۰ به کار ببرد که قادر به دستیابی به سرعت ۴۵۰Mbps می باشد و از ۲۹ باند LTE پشتیبانی می کند.

در حال حاضر این موضوع با خبر های دیگر و سیاست های اپل کمی در تضاد است. VentureBeat ادعا می کند که تراشه اینتل تنها ممکن است در برخی از مدل های آیفون، به خصوص آن هایی که به مقصد آسیا و دیگر بازارهای در حال توصعه هستند استفاده می شود. اما این ادعای VentureBeat به نظر می رسد تنها یک شایعه است زیرا تحلیلگر خبره بن باجارین معتقد است که اپل تمام قطعات خود را در سطح جهانی، یکسان تولید می کند و اپل مخالف استفاده چیپ ست های مختلف برای بازارهای مختلف است.
بدون شک روی آوردن به اینتل می تواند از دست دادن یک بازار بزرگ برای کوالکام باشد که به طور پیوسته تراشه های مودم را برای اپل تامین می کند.

[منبع: ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *