مدیاتک ممکن است به زودی از چیپ های گرافیکی AMD استفاده نماید

مدیاتک ممکن است به زودی از چیپ های گرافیکی AMD استفاده نماید
  • 1393/12/21
  • مجتبی
  • 0

MWC نمایشگاهی است که صرفا فقط به معرفی چند دستگاه هوشمند خلاصه نمی گردد و در کل هر وسیله یا فناوری ای که به نوعی با موبایل ها در اتباط باشد را شامل می شود. در این بین تولید کننده های بزرگ و حتی کوچک در صنعت نیمه رسانا ها و پردازنده های کوچک موبایلی نیز حضور خوبی داشتند که یکی از آنها MediaTek است. حالا ظبق گزارشات اخیر ظاهرا این شرکت قصد دارد با AMD وارد یک همکاری گردد.

منبع این خبر اطلاع از یک همکاری بسیار بزرگ بین دو شرکت اشاره شده دارد. ظاهرا قرار است AMD بخش چیپ کرافیکی پردازنده های موبایلی مدیاتک را تولید نماید. این خبر اگر تحقق یابد بسیار همکاری بزرگی است و نیز برای هر دو شرکت منافع زیادی در بر خواهد داشت.

در یک سمت ما مدیاتک تایوانی را داریک که به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. این شرکت توانسته در بسیاری از بازارهای بزرگ حضور خوبی داشته باشد. رقبای حال حاضر شرکت مورد بحث هم البته همگی قدرتمند هستند و در بین آنها نام هایی مانند کوالکام با چیپ گرافیکی Adreno یا Nvidia و نیز Maxwell وجود دارند. مدیاتک برای ساخت پردازنده ها راه حلی به صورت داخلی ندارد و از فناوری های شرکت ARM بهره می برد. دیگر موردی که شرکت تایوانی را از رقابت بازداشته پردازنده گرافیکی آن یا همان GPU است.

در سمت دیگر هم AMD را داریم که یک شرکت آمریکایی است و بخشی نیز برای موبایل دارد. در واقع بخش گرافیکی پردازنده های قدرتمند کوالکام، یعنی Adreno، بر ساسا تکنولوژی تصویری AMD کار می کند.در این روزها البته این شرکت بیشتر در بازار رایانه های روز میزی حضور دارد. این شرکت پتانسیل توسعه و ساخت چیپ های گرافیکی را برای دستگاه هایی که بسیار کم مصرف هستند دارد و در کنار همه این موارد با این همکاری می تواند در بخش موبایل هم حضور بسیار پررنگی را تجربه نماید.

هیچ یک از شرکت های مورد بحث هنوز به صورت رسمی این همکاری را تایید نکرده اند و ممکن است خبر این همکاری تا زمانی که به صورت واقعی شاهد حضور محصولی با همکاری مشترک دو شرکت باشیم، اعلام نگردد.

[منبع: Ubergizmodo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *