تفاهم نامه ی همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رباتیک کره ی جنوبی

تفاهم نامه ی همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رباتیک کره ی جنوبی
  • 1393/12/22
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، مدیر کل دفتر ریاست دانشگاه صنعتی امیر کبیر جناب آقای محمدرضا راز فر گفت: بین فدراسیون رباتیک کره جنوبی (FIRA) و دانشگاه صنعتی امیر کبیر تفاهم نامه ای امضا شد که طبق آن دانشگاه امیر کبیر باید اهداف و برنامه های این فدارسیون را در ایران اجرا کند. همچنین افزود: فعالیت فدراسیون رباتیک کره جنوبی (FIRA) در سال ۱۹۹۶ شروع شد و هدف از انعقاد تفاهم نامه، تشویق دانش آموزان و دانشجویان به حوزه ی رباتیک، برگزاری اهداف و برنامه های فدارسیون رباتیک کره جنوبی (FIRA)  در ایران و برگزاری مسابقات است.

راز فر افزود: گزارشی از دستاورد های دانشگاه صنعتی امیر کبیر به فدراسیون رباتیک کره ی جنوبی (FIRA) ارائه شد و بعد از اینکه این فدراسیون بر روی گزارشات دانشگاه صنعتی امیر کبیر مطالعه کرد، این دانشگاه را به عنوان عضو فدارسیون برگزید. همچنین گفت: اکنون کشور های متعددی عضو فدراسیون رباتیک کره ی جنوبی (FIRA) هستند که این فدراسیون در نظر دارد دانش رباتیک را در بین نسل جوان کشورهای مختلف توسعه بخشد.

وی تصریح کرد: این فدراسیون به غیر از اینکه مسابقات رباتیک برگزار می کند به فعالیت های آموزشی و علمی در حوزه ی رباتیک نیز می پردازد. همچنین گفت: فعالیت های جدی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در حوزه ی رباتیک از سال ۹۴ شروع شد که باعث شد پژوهشکده و گروه آموزشی رباتیک  تاسیس شود و در این دانشگاه تیم های متعددی در حوزه ی رباتیک شرکت کردند و توانستند مدال های مختلفی  به دست آورند. اکنون پایان نامه های دانشجویی در حوزه ی رباتیک با توجه به گسترش و توجه ویژه ی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به این حوزه صورت گرفت.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *