نگاه نزدیک به تلفن هوشمند Xperia E4 از سونی

نگاه نزدیک به تلفن هوشمند Xperia E4 از سونی
  • 1393/12/23
  • مجتبی
  • 0

تلفن هوشمند Xperia E4 از سونی یک دستگاه پایین رده در بازار است. این تلفن هوشمند اقتصادی با قیمت بسیار خوب خود که تنها ۱۳۰ یورو است، افراد زیادی را به خرید مشتاق کرده، اما قطعا با چنین قیمتی نباید انتظار امکاناتی شگفت انگیز باشید. سونی برای کاهش قیمت این محصول کارهای زیادی بر روی آن انجام داده.

محصول مورد بحث از جنس پلاستیک ساخته شده و در دو رنگ کلاسیک مشکی و سفید تولید گشته. درحالیکه موارد به کار رفته در این گوشی خیلی با کیفیت نیستند، اما سونی توانسته با همین ماده نیز ظاهری زیبا را برای دستگاه به ارمغان بیاورد تا کاربر از دیدن و دست گرفتنش احساس خوبی داشته باشد.

طراحی گوشی به طوری است که در کناره های آن شاهد لبه هایی گرد هستند. E4 قابلیت جدا شدن درب پشتی را دارد که این یعنی شما با دستگاهی مواجه هستید که میتوان باتری آن را خارج نمود و از باتری یدکی برای آن استفاده نمود. ظاهر به گونه ای است که کمی دستگاه را ضخیم حس می کنید و سطح آن هم قطعا براق نیست. طراجی این گوشی در کل به صورتی است که می توان برخی المان های سری Xperia سونی را در آن دید. بلندگو و میکروفون مانند همیشه در جای خود قرار دارند و دکمه روشن و خاموش هم به همان حالت کلاسیک است.

در ادامه این بررسی به گویا آی تی همراه باشید.

از نظر سخت افزاری Xperia E4 واقعا حرفی برای گفتن ندارد و کسی را شگفت زده نمی کند. اما در این رده قیمت می توان مشخصات آن را در کل خوب ارزیابی کرد چراکه سونی ظاهرا بر روی آن واقعا کار کرده. شاید این شرکت ژاپنی هم متوجه شده که بازار تلفن های هوشمند پایین رده این روزها حسابی داغ است و اگر غیر از این بود اینهمه شرکت چینی مختلف خودنمایی نمی کردند.

۱

تلفن هوشمند یاد شده از یک پردازنده ساخت مدیاتک به نام MT6582 بهره می برد که شامل چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A7 است و فرکانس کاری هر هسته آن بر روی ۱/۳ گیگاهرتز تنظیم شده. چیپ پردازنده گرافیکی این محصول نیز Mali-400MP2 است. حافظه رم پردازشی در نظر گرفته شده برای E4 یک گیگابایت بوده که برای یک گوشی پایین رده خیلی خوب ارزیابی می شود.

صفحه نمایش این دستگاه از نوع IPS است و رزولوشن ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل را به ارمغان می آورد. رنگ ها در این صفحه نمایش خیلی خوب نمایش میابند و شفافیت و صاف بودن تصاویر متوسط روبه پایین هتسند. اما زوایای دید کمی ضعیف و بی کیفیت بنظر می رسند. این موارد چیزهایی هستند که هیچک دوست ندارد در سال ۲۰۱۵ در یک گوشی همراه ببیند.

دوربین در نظر گرفته شده برای E4 در پشت آن ۵ مگاپیکسلی است که قادر است ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p را به ثبت برساند. در جلو نیز یک دوربین ۲ مگاپیکسلی وجود دارد که توانایی فیلمبرداری اچ دی را داراست. در واقع دوربین سلفی جلو نسبت به E4 که VGA بوده یک جهش مناسب را در E4 نشان می دهد. همچنین حالا در این دستگاه ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی در نظر گرفته شده و نیز کارت حافظه میکرو اس دی هم در گوشی مورد بحث پشتیبانی می شود و کاربر قادر است فضای ذخیره سازی را به میزان دلخواه افزایش دهد.

۲

سیستم عامل پیشفرض Xperia E4 اندروید ۴/۴/۴ کیت کت است اما احتمال بروزرسانی آن به اندروید ۵ آبنبات چوبی وجود دارد. از نظر نرم افزاری این محصول مجهز به لانچر اختصاصی اکسپریا است که ظاهر کاربری را بسیار زیبا می نماید. این رابط کاربری نسبت به رابط کاربری خام اندروید امکانات بیشتری دارد و بهینه تر شده.

برای یک گوشی ارزان و پایین رده و بسیار خوش قیمت، ای امکانات خوب ارزیابی می شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *