نظرسنجی ها نشان می دهند ۶۹% از مردم آمریکا علاقه ای به ساعت اپل ندارند

نظرسنجی ها نشان می دهند ۶۹% از مردم آمریکا علاقه ای به ساعت اپل ندارند
  • 1393/12/24
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

ساعت اپل به عنوان یکی از بزرگترین نوآوری ها در صنعت تکنولوژی های پوشیدنی و ساعت های هوشمند معرفی شده است. پیش فروش این ساعت از ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) آغاز خواهد شد و از ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. اما سوال اصلی آن است که آیا مردم علاقه ای به خرید آن دارند؟ در حالی که انتظار داریم عده ای از همان ابتدا در صف خرید حاضر شوند تا دستگاه اپل را پیش از همه خریداری کنند، نظرسنجی انجام شده توسط رویترز نشان می دهد ۶۹% از مردم آمریکا علاقه ای به خرید ساعت اپل ندارند.

این نظرسنجی از ۹ تا ۱۳ مارس (۱۸ تا ۲۲ اسفند) انجام شده و در کمال تعجب ۴۷٫۵% اعلام کرده اند که به هیچ وجه تمایلی به خرید apple watch ندارند، همچنین ۲۲٫۱% نیز بیان کردند علاقه زیادی به این ساعت ندارند. همچنین آمار نشان می دهد ۹٫۴% از افراد شرکت کننده در نظرسنجی بسیار علاقمند بوده و ۱۵٫۲% از آنها اندکی تمایل به خرید این ساعت دارند. ۵٫۸% شرکت کنندگان نیز هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته اند.

هر چند این نظرسنجی به معنی شکست اپل نخواهد بود. در واقع این شرایط می تواند یادآور وضعیتی باشد که اپل برای اولین بار با iPhone وارد بازار تلفن های هوشمند شد. همچنین در زمان عرضه iPad نیز بسیاری از افراد حتی به شوخی از اسم این دستگاه یاد می کردند اما در نهایت این دستگاه فروش بسیار بالایی را تجربه کرد.

لازم به ذکر است که عده ای از منتقدان apple watch ادعا می کنند که هیچ نکته خاصی درباره این دستگاه وجود ندارد که بتواند آن را از سایر رقبا متمایز کند. در واقع این ساعت مشخصاتی مشابه سایر ساعت های هوشمند و دستبندهای سلامتی داشته و شاید بارزترین ویژگی آن قیمت بالا باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا ساعت اپل به یک موفقیت تجاری تبدیل خواهد شد و یا یک شکست در کارنامه این شرکت بر جای می گذارد. نظر شما چیست؟ آیا شما علاقه ای به خرید یک apple watch دارید؟

[منبع: UberGizmo ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *