روزنگار ؛ انقلاب در وب/ ویژگی های جدید اندروید ۵/۱ و بیشتر

روزنگار ؛ انقلاب در وب/ ویژگی های جدید اندروید ۵/۱ و بیشتر
  • 1393/12/24
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

نظرسنجی ها نشان می دهند ۶۹% از مردم آمریکا علاقه ای به ساعت اپل ندارند

ss-140910-apple-watch-mn-03_343bbae19893c79a6862e8c109aeb376

ساعت اپل به عنوان یکی از بزرگترین نوآوری ها در صنعت تکنولوژی های پوشیدنی و ساعت های هوشمند معرفی شده است. پیش فروش این ساعت از ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) آغاز خواهد شد و از ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. اما سوال اصلی آن است که آیا مردم علاقه ای به خرید آن دارند؟ در حالی که انتظار داریم عده ای از همان ابتدا در صف خرید حاضر شوند تا دستگاه اپل را پیش از همه خریداری کنند، نظرسنجی انجام شده توسط رویترز نشان می دهد ۶۹% از مردم آمریکا علاقه ای به خرید ساعت اپل ندارند.

سامسونگ، بلکبری و آی‌بی‌ام قصد ایجاد تیمی برای تولید یک تبلت امن را دارند

gsmarena_001

بلکبری در همکاری با سامسونگ و آی‌بی‌ام، یک تبلت امن را در همین تابستان معرفی خواهند کرد. قیمت این دستگاه حدود ۲۳۸۰ دلار اعلام شده و نامش SecuTablet است. این محصول بر اساس تبلت Galaxy Tab S 10/5 سامسونگ ساخته می شود. تبلت مورد بحث از تکنولوژی رمزنگاری Secusmart بهره خواهد برد که حالا توسط بلکبری خریداری شده. اگر یادتان باشد بلکبری این تکنولوژی را در ماه ژولای سال میلادی گذشته خریده بود.

انقلاب در وب؛ از صفحات HTML تا واقعیت مجازی

Untitled-1

وب امروز نسبت به زمانی که به تازگی شروع به کار نموده بود، بسیار تغییر کرده. در ابتدا فقط شاهد صفحات HTML ساده ای بودیم که در مرورگر به شکلی قابل دید برای کاربر به نمایش در میامد. هرکسی می توند با کوچکترین دانش، یک وب سایت با تگ های ساده اچ تی ام ال بسازد و از محتوای استاتیک در آنها استفاده کرده و به صورت دستی صفحات خود را بروز نماید. وب به طوری تغییر کرده که حالا انواع فایل ها و محتواها را می توان در آن گنجاند و حتی در دستگاه های موبایل هم می توان امروزه تجربه یک وبگردی بسیار شیرین را برای کاربران رقم زد.

نحوه غیر فعال کردن کنترل سنتر iOS در زمانی که از یک اپلیکیشن استفاده می کنید

ximg_54ff6f50b3364.jpg.pagespeed.ic.e7_gvAJaUq

کنترل سنتر ثابت کرده است که یک امکان کار‌آمد برای iOS، است اما گاهی اوقات این ویژگی آزار دهنده می شود مخصوصا اگر شما در حال بازی کردن و یا استفاده از یک برنامه هستید و به طور تصادفی آن را باز می کنید. در این آموزش شما می توانید آن را در این گونه مواقع غیر فعال کنید. مرکز کنترل iOS برای اولین بار در نسخه ۷ به آن اظافه شد. شما با کشید بر روی صفحه نمایش۱۱ از لبه پایین دستگاه کنترل پنل کوچکی را مشاهده می کنید که به شما اجازه کنترل و پخش موزیک، تنظیم حجم صدا، کم یا زیاد کردن میزان نور صفحه نمایش و بسیاری امکانات دیگر را در دسترستان قرار می دهد.

معرفی کلاینت ایمیل جدید Cyanogen

boxer-cm

بر خلاف این حقیقت که Cyanogen مبتنی بر اندروید است ، این شرکت احساس می کند که قدرت و قابلیت متن باز بودن این سیستم عامل نسبت به قبل کمتر شده و یا حداقل آن طور که تظاهر می کرده است نبوده است. این شرکت عموما اعلام نموده است که در حال برنامه ریزی برای دور کردن اندروید از گوگل است؛ به بیان دیگر این شرکت دیگر تمایلی به گرفتن اندروید از گوگل ندارد اما می خواهد گوگل را از درون اندروید جایگزین کند.

ویژگی های جدید اندروید ۵٫۱

url

از ساعاتی قبل انتشار اولین بروز رسانی عمده برای سیستم عامل جدید گوگل با طراحی متریال آغاز شده است و بر خلاف اکثر بروز رسانی ها که تنها برای “افزایش پایداری و بهبود عملکرد سیستم” ارائه می شوند، اندروید ۵٫۱ دارای امکانات جدیدی است که مطمئنیم شما هم مشتاق به دانستن آنها هستید.

رمزتان را فراموش کرده اید؟ به جای آن از ضربان قلبتان استفاده کنید

رمزتان را فراموش کرده اید؟ به جای آن از ضربان قلبتان استفاده کنید

ظاهرا روزهای محقر استفاده از رمز عبور به سر آمده است. فناوری های بدون تماس به سرعت در حال پیشروی در امور پرداخت بانکی هستند و حالا ضربان قلب شما می تواند جایگزین رمز عبور بانک شما گردد. بانک هالیفاکس (Halifax) در حال آزمایش این تکنولوژی در انگلیس می باشد. یعنی از این پس شما به جای به یادآوردن رمز ۴ رقمی خود، می توانید هویت خود را با بستن یک دستبند که ریتم ضربان قلب شما را اندازه می گیرد،‌ تایید نمایید. از آنجایی که آهنگِ این ضربان برای هر فرد منحصر به فرد است،‌ لذا راهی وجود ندارد تا کسی بتواند هویت شما را جعل نماید.

بررسی تخصصی تلفن هوشمند LG G Flex 2

بررسی تخصصی تلفن هوشمند LG G Flex 2

سری G Flex ال جی، محلی برای نمایش قدرت مهندسی و طراحی این شرکت است. کمپانی کره ای توانسته است ساختاری بی نظیر از صفحه نمایش و باطری های خمیده، پوشش های خود-ترمیم گر و دوربین های هدایت شونده توسط لیزر تولید نماید که در G Flex 2 به نمایش در آمده اند. اگر فکر می کنید چنین ترکیبی بیشتر شبیه به فرانکشتاین است، حق با شماست. این تلفن یک فرانکشتاین به تمام معناست. همانند اولین گوشی G Flex، LG بیش از آنکه به فکر توسعه سخت افزاری برای به وجود آوردن یک تلفن ایده آل باشد، به دنبال تولید تلفن هوشمندی بر پایه مهندسی خاص است. اما پس از گذشت یک سال از معرفی اولین G Flex، این شرکت از تجربیاتش درس گرفته و حالا با دستگاهی بازگشته است که بسیار دقیق تر و خوش ساخت تر است.

باز هم به پایان روزنگاری دیگر رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین خبرهای تکنولوژیک روز را که در گویا آی تی منتشر شده به اطلاعتان رساندیم. در ادامه می توانید لینک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها رجوع کنید.

چرا و چگونه باید Disk Permissionها را در مک بازسازی کرد؟

کدام قفل برنامه بهتر است؟ Perfect Applock؟ Smart Applock؟ یا Applock؟

بخش مدیریت اپلیکیشن ها در ویندوز ۱۰ ساخت ۱۰۰۳۶ بهبود یافت

اطلاعات تازه ای از گوشی Sony Xperia Cosmo به بیرون درز کرد

آیا فروش Galaxy S6 از ۱۱ آپریل (۲۲ فروردین) در آمریکا آغاز خواهد شد؟

تصاویر جدیدی از قابلیت تماس صوتی واتزاپ برای آیفون به بیرون درز یافت

آسمان خراشی بدون سایه

تشخیص سرطان در عرض ۳ ساعت توسط یک محقق ایرانی

جیسون ورهیز هم به جمع کارکتر های Mortal Kombat X میپیوندد!

هشدار موسسه گارتنر نسبت به تشدید حملات سایبری

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *