به کمک Gear VR سامسونگ، پدری تولد فرزندش را از ۴۰۰۰ کیلومتر دورتر مشاهده کرد

به کمک Gear VR سامسونگ، پدری تولد فرزندش را از ۴۰۰۰ کیلومتر دورتر مشاهده کرد
  • 1393/12/25
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

یک پدر استرالیایی توانست با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی، تولد فرزندش را ۴۰۰۰ کیلومتر دورتر از خانه مشاهده کند.

جیسون لارک، یک تکنسین برق قراردادی در منطقه کویینزلند است که در شیفت های چهار هفته ای دور از خانه کار می کند. فرزند او قرار بود در ۲۰ فوریه به دنیا بیایید و به نظر می رسد او نمی تواند در لحظه تولد در کنار خانواده اش باشد، اما سامسونگ از وی درخواست کرد تا بخشی از یک آزمایش تحقیقاتی باشد.

آلیسون لارک، همسر جیسون، تعریف می کند: “ما همراه همدیگر شاهد رشد کردن بچه کوچکمان بودیم و خیال پردازی های زیادی درباره پسر متولد نشده مان داشتیم. اما زمانی که به تولد فرزندمان نزدیک شدیم، قرارداد جیسون تائید شد و فهمیدیم که او تولد پسرمان را نخواهد دید؛ مگر آنکه معجزه ای اتفاق بیفتد”.

اما شرکت سامسونگ یک دستگاه Gear VR در اختیار جیسون قرار داد تا بتواند لحظه تولد فرزندش را در پرث در آن سوی کشور به صورت مجازی مشاهده کند. داستان به دنیا آمدن فرزند این زوج موضوع یکی از آگهی های تبلیغاتی سامسونگ خواهد بود.

Gear VR چیست؟

Gear VR یک دستگاه واقعیت مجازی ساخته شده توسط سامسونگ است که در همکاری با شرکت Oculus VR توسعه یافته. در حال حاضر تنها می توان از دستگاه های Galaxy Note 4 که دارای پردازنده اسنپ دراگون هستند به عنوان صفحه نمایش و پردازنده Gear VR استفاده کرد. این دستگاه اولین بار در سوم سپتامبر ۲۰۱۴ توسط سامسونگ معرفی شد. از نسخه جدیدتر آن اخیراً در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا رونمایی شده بود که می تواند با دستگاه های Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge سامسونگ هماهنگ شود. در حال حاضر مدل اولیه این دستگاه با قیمت ۲۰۰ دلار به فروش می رسد.

[منبع: Mashable ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *