نقد و بررسی بازی Peggle Blast

نقد و بررسی بازی Peggle Blast
  • 1393/12/25
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

به گفته بسیاری از منتقدان Peggle Blast را میتوان ترکیبی از بازی های Pachinko و Bagatelle دانست. در واقع این بازی نیز نسخه دیگری در سری بازی های Peggle به حساب می آید. Peggle Blast به طور کلی بازی جالبی است ولی بعضی وقت ها هم این حس را به آدم میدهد که همه چیز اتفاقی طراحی شده است. شما با حرکت انگشت روی صفحه نمایشگر میتوانید مسیر حرکت توپ را تعیین کنید و اگر انگشت تان را برای چند لحظه روی محل خاصی نگه دارید آن محل برای شما بزرگنمایی میشود. بازی از لحاظ ساختار بسیار شبیه به بازی Candy Crush Saga است. شما باید مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. البته شروط عبور از تمام مراحل هم یکسان نیست و در بعضی از آنها تفاوت های جزئی دارد.

 screenshot_2_q90

شما پس از عبور از یک سری مراحل میتوانید دوستان تان را نیز به کمک بطلبید و با سرعت بیشتری قفل آیتم های مختلف بازی را باز کنید. برای خرید توپ های بیشتر یا وسایل کمکی نیز میتوانید از سیستم خرید درون برنامه ای بازی استفاده کنید. البته تمام اینها را میتوان بدون صرف هزینه نیز بدست آورد منتها انجام این کار مثل بسیاری از بازی هایی از این دست کار وقت گیری است به طوری که بعضی وقت ها آدم حس میکند وقت گیر بودن این کار تعمدی و برای سوق دادن کاربر به سمت خرید درون برنامه ای بوده است.

 screenshot_7_q90

بازی را میتوان در پرتاب توپ های نقره ای به سمت پونزهای رنگارنگ خلاصه کرد منتها کاری که شما باید در هر مرحله انجام دهید متفاوت است، مثلا در بعضی مراحل باید تمام پونزهای نارنجی را از بین ببرید، در بعضی مراحل دیگر باید تمام پونزها را از بین ببرید تا جواهراتی که در بالای صفحه هستند به پایین بیافتند و بالاخره در برخی مراحل دیگر باید سعی کنید توپ ها را به تخم های سیمرغ بزنید تا بچه سیمرغ ها از آنها بیرون بیایند. برای شکستن هر کدام از این تخم ها باید سه توپ به آنها بزنید که کار ساده ای هم نیست چرا که هر کدام از آنها روی دو پونز قرار گرفته است که اگر توپ شما قبل از برخورد به تخم به پونز بخورد، تخم به پایین میافتد و در جای دیگری قرار میگیرد یا اینکه کلا به زمین میخورد که اگر این اتفاق بیافتد یکی از جان های شما کم خواهد شد. البته سبدی هم در پایین صفحه در حال تاب خوردن است که اگر شانس بیاورید تخم به داخل آن خواهد افتاد. ولی در بیشتر موارد این اتفاق نمیافتد. شما همچنین میتوانید تورهای نجات را از درون برنامه خریداری کنید که همان کار سبد را انجام میدهند. اگر تمام جان هایتان را از دست بدهید تقریبا نیم ساعتی باید صبر کنید تا یک جان تازه به شما داده شود.

 screenshot_10_q90

در هر مرحله به شما یک سری توپ نقره ای داده میشود که باید با همان ها مرحله را به پایان برسانید. البته اگر توپ هایتان تمام شد میتوانید با خرید درون برنامه ای(۹۹ سنت به ازای هر توپ) توپ های بیشتری خریداری نمایید. در مراحل بالاتر بازی توپ های آتشینی هستند که توپ های نقره ای شما را میخورند پس مراقب باشید توپ هایتان را در این مراحل از دست ندهید وگرنه باید دست به جیب شوید! متاسفانه دسترسی سریع به مراحل بالاتر بازی یا با خرید درون برنامه ای است یا با درخواست از دوستان فیس بوکی خود برای باز کردن قفل آنها که تا حدودی شور و حال بازیکن را از بین میبرد!

 screenshot_11_q90

هر چند انجام بازی Peggle Blast رایگان است ولی طراحی بازی به گونه ای بوده است که در بسیاری از موارد شما را با خرید درون برنامه ای مواجه میکند. به اعتقاد بسیاری از منتقدان سوق دادن کاربر به سمت خرید درون برنامه ای در این بازی بسیار مشهود و حتی بعضی مواقع کلافه کننده است به طوری که هر کسی ممکن است با خود فکر کند اگر بخواهد قدم از قدم بردارد باید هزینه کند یا زمان زیادی را منتظر بماند.

Download az Iranapps

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *