شیائومی به دنبال ساختن اولین ساعت هوشمند خود است

شیائومی به دنبال ساختن اولین ساعت هوشمند خود است
  • 1393/12/25
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

با دانستن اینکه شرکت شیائومی به “اپل کشور چین” مشهور است، تعجبی ندارد که بشنویم این شرکت به زودی ساعت هوشمند خود را روانه بازار خواهد کرد. Apple watch قرار است در ۲۴ آپریل (۴ اردیبهشت) روانه بازارها شود و شیائومی علاقه دارد تا از موج به وجود آمده توسط دستگاه جدید اپل حداکثر استفاده را ببرد.

گفته می شود ساعت هوشمند شیائومی دارای یک صفحه بزرگ دایره ای است و از تکنولوژی تشخیص هویت به وسیله نبض پشتیبانی می کند. این تکنولوژی کاربران را قادر می سازد هویت خود را با استفاده از نبض دستشان در ساعت تائید کنند. افزودن چنین قابلیتی به یک ساعت هوشمند کار بسیار دشواری خواهد بود زیرا انرژی زیادی برای روشن نگاه داشتن این قابلیت توسط ساعت مصرف خواهد شد.

به نظر می رسد ساعت هوشمند شیائومی از طراحی فلز برس خورده، مشابه آنچه در پشت بدنه HTC One M9 دیده می شود، استفاده کند. همچنین گفته می شود این ساعت دارای قطر کمی خواهد بود. و مسلماً از آنجا که کمپانی سازنده آن شیائومی است، قیمت بسیار کمتری نسبت به ساعت اپل نیز خواهد داشت.

همچنین اخباری مبنی بر تمرکز این شرکت بر روی نسخه جدیدی از دستنبد سلامتی آن به نام Mi Band به گوش می رسند. این دستبند اولین بار در تابستان گذشته معرفی شد . شیائومی توانست در سه ماهه اول، یک میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند. قرار است در نسخه جدید Mi Band، یک چیپ NFC به مجموعه بلوتوث و شتاب سنجی که در دستگاه اولیه وجود داشتند اضافه شود.

تا کنون اطلاعاتی درباره قیمت و یا زمان عرضه هیچ یک از این دستگاه ها توسط شیائومی ارائه نشده است.

[منبع: PhoneArena ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *