سامسونگ از چیپ اگزینوس ۷۴۲۰ در ساعت هوشمند صفحه گرد خود استفاده خواهد کرد [شایعه]

سامسونگ از چیپ اگزینوس ۷۴۲۰ در ساعت هوشمند صفحه گرد خود استفاده خواهد کرد [شایعه]
  • 1393/12/27
  • مجتبی
  • 0

 بر اساس آنچه گزارش شده مدت هاست که سامسونگ در حال کار بر روی  ساعت هوشمند صفحه گرد خود است که پیش از این در گویا آی تی در مورد آن برایتان نوشته بودیم، آنچه که ما از این شرکت کره ای میدانیم این است که چیپ اگزینوس ۷۴۲۰ را قرار است در پرچمدار ابزارهای پوشیدنی هوشمند خود مورد استفاده قرار دهد. یکی از مواردی که انجام اینکار را محتمل تر می کند، مصرف بهینه انرژی توسط چیپ یاد شده است.

بنظر می رسد قرار است شاهد استفاده از چیپ های سطح بالا در گجت های پوشیدنی هم باشیم که این باعث بهینه تر شدن استفاده انرژی توسط این نوع ابزارها می گردد. در سمت دیگر نیاز محدود ساعت های هوشمند را داریم که با تلفن های هوشمند سطح بالا مقایسه می شود و این یعنی پردازنده باید بر روی فرکانس کاری کمتری تنظیم شود تا به تبع این کاهش، مصرف باتری و انرژی بسیار بهبود یابد. سیستم عامل انحصاری سامسونگ یعنی تایزن که قرار است در ساعت هوشمند مورد بحث اجرا شود نیز می تواند به افزایش عمر باتری آن کمک کند. این سیستم عامل به نحوی توسعه داده شده که کمترین نیاز را به منابع سخت افزاری دارد و با مشخصات فنی پایین نیز بسیار روان کار می کند.

id118700

یکی از عوامل مهمی که در گجت های پوشیدنی و مخصوصا ساعت های هوشمند مورد توجه می گیرد، منبع تغذیه آنهاست. برای مثال اپل اخیرا با عرضه ساعت هوشمند خود اعلام کرده که این محصول قادر است ۱۸ ساعت به یکبار شارژ کار نماید، اما با توجه به نوع و الگوی مصرفی هر کاربر ممکن است این زمان تغییر داشته باشد و زمان اعلام شده توسط اپل برای کارهایم حدود و معمولی با Apple Watch است.

در شایعات و گزارشاتی که پیرامون ساعت هوشمند صفحه گرد جدید سامسونگ منتشر گردیده، اعلام شده که این محصول احتمالا در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به بازارها عرضه می شود و بنابر این می توان آن را یکی از رقبای اصلی اپل در این حوزه دانست.

[منبع: Gsmarena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *