نرم افزار های مخرب در طی ۲۵ سال گذشته ردگیری و شناسایی شد

نرم افزار های مخرب  در طی ۲۵ سال گذشته ردگیری و شناسایی شد
  • 1393/12/27
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، (ماهر) مرکز مدیریت امنیت و هماهنگی عملیات رخداد های رایانه ای گفت: به مدت ۲۵ سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیون نرم افزارهای مخرب ردگیری و شناسایی شده اند و این افزایش در سال ۲۰۱۴ دو برابر سال ۲۰۱۳ بود. شرکت اسپانیایی پاندا اعلام کرد سال ۲۰۱۴ بیشترین میزان مقابله با بدافزار ها را داشت که ۷۵ میلیون این نرم افزار ها نابود گردید.

در سال ۲۰۱۴ نرم افزار های مخربی که شامل بدافزار، ویروس و کرم کامپیوتر شناسایی شد که این میزان دو برابر سال ۲۰۱۳ است و در برگیرنده ی خدمات امنیتی کامپیوتری خانگی و کسب و کار است که به طور میانگین روزانه حدود ۲۰۰ هزار نرم افزار مخرب شناسایی می شود. مدیر فنی شرکت پاندا Luis Corrons گفت: کاربران خانگی و شرکت ها باید برای روبه رو شدن با تهدید هایی که در سال ۲۰۱۵ روبه افزایش است، آماده شوند که این کار بهترین راه پیشگیری است.

farhangnews_100191-287428-1415343989

طبق بررسی های انجام شده در ۲۵ سال اخیر حدود ۲۲۰ میلیون بدافزارهایی ردگیری و شناسایی شدند که ۳۴ درصد آن در سال ۲۰۱۴ کدگزاری شدند. به غیر از شرکت پاندا شرکت های امنیتی دیگری مانند  AV-Test و کسپراسکی گزارشات این بدافزار ها را ثبت کرده اند. طبق گفته ی شرکت  AV-Test حدود ۱۴۳ میلیون بدافزار در ماه گذشته شناسایی شده و در گزارشات شرکت کسپراسکی آمده است که روند افزایش بدافزار ها در سال ۲۰۱۴ چهار برابر سال گذشته می باشد.

[منبع: Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *