مایکروسافت می‌خواهد با رام سفارشی دستگاه‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۰ موبایل تبدیل کند

مایکروسافت می‌خواهد با رام سفارشی دستگاه‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۰ موبایل تبدیل کند
  • 1393/12/27
  • مجتبی
  • 0

در روز سه شنبه هفته پیش بود که مایکروسافت خبر از برنامه خود برای تست ویندوز ۱۰ مخصوص موبایل توسط برخی کاربران داده بود که از گوشی شیائومی Mi4 استفاده می کردند. حالا خبر رسیده که ردموندی ها قصد دارند تا ویندوز ۱۰ مخصوص موبایل را بر روی دستگاه هایی که از سیستم عامل اندروید بهره می برند اجرا نمایند که برای اولین باط احتمالا قرار است در Mi4 انجام شود.

نتیجه نهایی تست یاد شده این بوده که ویندوز ۱۰ مخصوص موبایل بر روی Xiaomi Mi4 اجرا شده و تمام سرویس های موبایلی مایکروسافت را در دسترس قرار داده است. با یک شخصی سازی ساده در دستگاه های اندرویدی، هر یک از کاربران گوشی Mi4 می توانند یک رام سفارشی که ویندوز ۱۰ را مثلا بجای سایانوژن اجرا می کند را بر روی دستگاه خود نصب کنند. این رام به کاربران اندرویدی اجازه می دهد تا بیشتر با تجربه کاری ویندوز ۱۰ بر روی موبایل ها آشنا گردند که مایکروسافت امیدوار است با اینکار کاربران اندرویدی به سمت استفاده از ویندوز ۱۰ گرایش یابند.

Microsoft-plans-on-turning-Android-handsets-into-Windows-10-phones-using-custom-ROMs

همانطور که گفتیم دستگاه اندرویدی شیائومی اولین موردی بوده که این ویژگی بر رویش تست شده. در هرحال، مایکروسافت امیدوار است تا بتواند این رام سفارشی را برای سایر دستگاه های اندرویدی نیز عرضه نماید. اینکه چرا ردموندی ها اولین رام سفارشی ویندوز ۱۰ را برای محصول شیائومی منتشر کرده اند، دلیل روشنی دارد و آن این است که بسیاری از کاربران شیائومی از ارائه بروزرسانی های نرم افزاری برای دستگاه های اندرویدی خود گله و شکایت داشتند.

[منبع: phonearena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *