با آبیاری رنگ گل ها تغییر می کند!

با آبیاری رنگ گل ها تغییر می کند!
  • 1393/12/28
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، شاید بارها در ذهن خود تصور کرده اید که اگر رنگ گل ها تغییر کند چه شکلی خواهند شد؟ در طبیعت گل های متعددی وجود دارد که نگاه کردن به آنها به انسان آرامش می دهد و فقط با تغییر در ژنتیک گل ها می توان رنگشان را تغییر داد. (RevBio) که مخفف شرکت Revolution Biotechnology است با انجام تغییراتی در ژنتیک گل به این امر مهم دست یافت.

راه حل ساده این است که اگر گل های سفید را در آب دارای رنگ خوراکی قرار دهید متوجه تغییر رنگ گلبرگ ها می شوید، اکنون شرکت RevBio از این توانایی بهره برده و شیوه ی متفاوت تری ارائه کرده است. طبق گفته ی شرکت بیوتکنولوژی; مولکول های کوچکی با نام آنتوسیانین در گلبرگ های رنگی گل ها وجود دارد که باعث رنگی بودن آنها می شود، اما اگر در گلبرگ ها یک آنزیم فعال نباشد سفید می شود ولی اینکه کدام آنزیم فعالیت ندارد، مشخص نیست.

۱۴۲۳۰۴۳۸۱۸-۷۳۳۸۱-۳

برای انجام آزمایشی پروتئین خاصی به گل اطلسی تزریق شد. این گیاه مدتی که در اتانول بود، به مدت ۲۴ ساعت تغییر رنگ داد و قرمز شد ولی هنگامی که دوباره در آب معمولی قرار گرفت به رنگ سفید (قبلی) تبدیل گردید. قبل از این آزمایشات محققان DNA گیاهان را تغییر داده بودند و اکنون برای راه حل های جدیدتر تلاش می کنند.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *