همکاری مشترک اینتل و تگ هویر برای ساخت ساعت هوشمند

همکاری مشترک اینتل و تگ هویر برای ساخت ساعت هوشمند
  • 1393/12/28
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

به گفته رویترز، به نظر می رسد شرکت سوئیسی تگ هویر امروز از دستگاه جدید خود رونمایی کند. اگر یادتان باشد این شرکت قبلاً و پس از معرفی Apple Watch اعلام کرده بود به دنبال تولید ساعت هوشمند مخصوص خود است. حالا گفته می شود که شرکت LVMH، که همکار تگ هویر در این پروژه است، برای ساخت مدل دیجیتالی از معروف ترین ساعت این شرکت به نام Black Carrera با اینتل همکاری می کند. با توجه به اخبار، این ساعت هوشمند شبیه به نسخه غیر دیجیتالی خود خواهد بود اما می تواند موقعیت جغرافیایی، مسافت پیموده شده و ارتفاع از سطح دریا را محاسبه نماید.

tag-heuer-carrera

به گفته Pocket-lint، گوگل نیز در ساخت این دستگاه همکاری داشته اما این خبر از سوی سران کمپانی گوگل تائید یا تکذیب نشده است. ژان کلود بیور، مدیر عامل شرکت تگ هویر، در مصاحبه ای در ژانویه بیان کرده بود که تنها خود ساعت در سوئیس ساخته خواهد شد و چیپ ها، برنامه ها و سایر اجزای دیجیتالی آن در دره سیلیکون آمریکا تولید می شوند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا ساعت اپل می تواند بر فروش ساعت های لوکس تاثیر گذار باشد یا خیر، اما بیور در مصاحبه ای که اخیراً با رویترز انجام داد گفت: “اپل افراد کم سن و سال را به بستن ساعت عادت می دهد، اما این وقتی این افراد بزرگتر شوند به یک ساعت واقعی نیاز خواند داشت”. اخیراً اظهارت مدیر شرکت تگ هیوئر درباره ساعت اپل بازتاب های زیادی داشته است. او قبلاً هم گفته بود “به نظر می رسد ساعت اپل را یک دانشجوی ترم اولی طراحی کرده باشد”.

اخبار بیشتر درباره ورود تگ هویر به دنیای ساعت های هوشمند امروز ساعت ۹ به وقت اروپا منتشر خواهند شد. امیدواریم در اخبار بعدی از قیمت و زمان عرضه این ساعت ها مطلع شویم. به این ترتیب تا پیش از عرضه apple watch، برای خریدن یک ساعت هوشمند گزینه های بیشتری در دسترس علاقمندان خواهد بود.

[منبع: Engadget ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *