فهرستی از بلندترین آسمانخراش ها در قاره های مختلف

فهرستی از بلندترین آسمانخراش ها در قاره های مختلف
  • 1393/12/29
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

وب سایت Halcyon Maps مجموعه ای جالب از تصاویر را منتشر کرده که بلندترین آسمانخراش ها، ساختمان ها و یا معابد هر قاره را صرف نظر از نوع سازه و مواد به کار رفته در آن نشان می دهد. در این مجموعه می توانید مسابقه سرسام آور ساخت بلندترین برج را که بین کشورهای مختلف در جریان است مشاهده کرده و ببینید هر ساختمان در کدام قسمت از فهرست جای دارد.

منتشر کننده این مجموعه تصاویر در وب سایت خود می نویسد: “این نمودارها، نام و نمای هر ساختمان را با در نظر گرفتن مقیاس یکسان نشان می دهند. همچنین سالی که در آن، ساختمان مربوط به عنوان بلندترین ساختمان قاره اش شناخته می شده و سال ساخت آن آمده است، مگر در صورتیکه این دو عدد یکسان باشند.

سازه هایی که در واقع ساختمان های واقعی نیستند (مانند اهرام مصر یا برج های دیدبانی) به دلیل اهمیت فرهنگیشان تنها به منظور مقایسه در لیست آمده اند، اما در محاسبه بلندترین ساختمان ها در نظر گرفته نشده اند. همچنین ساختان های قرمز رنگ در نمودارها حداقل یک بار در عمرشان توانسته اند رکوددار بلندترین ساختمان جهان باشند. ذکر این نکته نیز ضروری است که عدد نوشته شده به عنوان ارتفاع، بلندترین نقطه ساختمان و نه سقف آخرین طبقه آن است”.

در ادامه می توانید این نمودارها را به تفکیک هر قاره مشاهده کنید.

africa asia eu na oceania sa

[منبع: Gizmodo ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *