رگولاتوری‌های آمریکا بالاخره ارسال آزمایشی محصولات با پهپاد توسط آمازون را تایید کردند

رگولاتوری‌های آمریکا بالاخره ارسال آزمایشی محصولات با پهپاد توسط آمازون را تایید کردند
  • 1394/1/1
  • مجتبی
  • 0

چند سال قبل، آمازون اعلام کرده بود که برنامه ای در سر دارد تا محصولات خود را توسط پهپادها به دست مشتریان برساند. این امر زمان رسیدن محصولات به مشتریان را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. البته برای این کار باید در محدوده پوشش پهپادهای آمازون باشید. متاسفانه بر اساس یکسری قوانین و مقررات نگرانی هایی در اینباره به وجود آمد که باعث شد سازمان FAA انجام ارسال کالا توسط پهپادها را ممنوع نماید.

حالا خبری خوب رسیده که بیان می دارد انجام ارسال محموله های سفارشی مشتریان توسط درون ها دارد به واقعیت می پیوندد و رگولاتوری های فدرال آمریکا به تازکی به آمازون اجازه لازم را داده اند تا پهپادهای خود را آزمایش کند. سازمان FAA نیز اکنون به آمازون اجازه داده تا پروازهای خارجی را با پهپاد ها انجام دهد که این مورد در سال گذشته توسط این خرده فروشی بزرگ از سازمان یاد شده درخواست شده بود. برخی از قوانین فعلی که آمازون باید رعایت کند پرواز در ارتاعی زیر ۴۰۰ فوت است. دیگر قوانین در نظر گرفته شده این است که ارسال کالا با پهپادها باید در طول روز روشن صورت گیرد و نه شب.

An+Amazon+PrimeAir+drone+is+shown+in+this+publicity+photo+released+to+Reuters+on+Dec+2,+2013.+Reuters

درون ها همچنین باید توسط کسی که مدراک لازم را دارد کنترل شوند و این یعنی اگر چنین سیستم ارسال کالایی بخواهد حقیقت یابد، آمازون نیاز به استخدام متخصصین این امر خواهد داشت. در هر صورت این غول فروشگاهی برنامه دارد تا از پهپادهایی بهره ببرد که به صورت خودکار پرواز می نمایند اما FAA گفته که اینکار شدنی نیست و فعلا باید پهپادها توسط شخصی متخصص هدایت گردند.

اگر همه چیز خوب پیش برود و مشکل خاصی پیش نیاید احتمالا ظرف چند سال آینده شاهد سیستم ارسال کالا با پهپاد توسط آمازون خواهیم بود که این مورد ما را یک گام به دنیای آینده نگرانه‌ی فیلم های علمی تخیلی نزدیک تر می کند.

[منبع: Ubergizmodo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *