توئیت معاون مدیر تولید HTC کاربران را امیدوار کرد؛ شاید M7 به اندروید ۵٫۱ بروز رسانی شود

توئیت معاون مدیر تولید HTC کاربران را امیدوار کرد؛ شاید M7 به اندروید ۵٫۱ بروز رسانی شود
  • 1394/1/2
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

بر خلاف اخباری که روزهای گذشته منتشر شده بود، ممکن است One M7 به اندروید ۵٫۱ بروز رسانی شود. پنجشنبه گذشته مو ورسی، معاون بخش تولید HTC توئیتی منتشر کرد که قلب بسیاری از صاحبان HTC One M7 را به درد آورد. او در این توئیت بیان کرده بود که این دستگاه (به جز نسخه های دارای اندروید خالص) به اندروید ۵٫۱ بروزسانی نخواهد شد. به هر حال وعده HTC پشتیبانی دو ساله از دستگاه ها بوده و این دستگاه در این بازه زمانی از اندروید ۴٫۱٫۲ به ۵ ارتقاء یافته است.

اما شب گذشته توئیت جدیدی منتشر شد. در این پیام ورسی می گوید تمام اظهارات صاحبان One M7 را شنیده است. او به این نکته اشاره می کند که بسیاری از ایرادات قبلی در نرم افزار فعلی HTC که در بروزرسانی های اندروید ۵ وجود داشته اند، در دستگاه های فروخته شده با مشارکت اپراتورهای مختلف برطرف شده اند. همچنین وی اشاره کرده است که نگرانی های دارندگان این دستگاه را درک می کند و در پایان، با گفتن جمله “منتظر خبرهای بعدی باشید” باعث امیدواری دارندگان این تلفن هوشمند شد.

HTC-One-M7-2

اگر فکر می کنید HTC از تصمیم اولیه اش کوتاه نخواهد آمد، باید مدتی قبل را به یاد بیاورید. در ژوئن ۲۰۱۱ (خرداد ۹۰) این کمپانی اعلام کرده بود که HTC Desire علیرغم عرضه شدن تنها ۱۴ ماه قبل، به اندروید نان زنجبیلی ۲٫۳ بروزرسانی نخواهد شد. HTC بیان کرده بود که میزان RAM پایین این دستگاه (۵۷۶MB) دلیل این تصمیم است. اما با اعتراض دارندگان این گوشی، کمپانی تصمیم گرفت تعدادی از نرم افزارهای پیش فرض را از این نسخه حذف کرده و بروزرسانی ۲٫۳ را برای Desire ارائه کند.

HTC One (M7) دارای ۲ گیگابایت حافظه RAM است که باعث می شود مشکلی با اجرای نسخه جدید اندروید نداشته باشد. اگر مشکل HTC برای عدم ارائه بروزرسانی پایان مدت پشتیبانی ۲ ساله باشد، به نظر می رسد خود کمپانی نیز ترجیح میدهد با عرضه اندروید ۵٫۱ برای این گوشی، وفاداری خود را نسبت به خریدارانش نشان داده و آنها را هوادار خود نگاه دارد. خصوصاً اینکه در چند ماه آینده، خریدارانی که این گوشی را با قرارداد دو ساله از اپراتورها تهیه کرده اند، با اتمام مدت زمان قراردادشان به دنبال یک دستگاه جدید خواهند بود. آنچه مسلم است اینکه ارائه بروزرسانی جدید و راضی نگاه داشتن بسیاری از مشتریان، ضرری برای HTC نخواهد داشت. چنین کاری می تواند نظر افرادی را که بین خرید HTC One M9 و Galaxy S6 یا Galaxy S6 Edge شک دارند، به نفع HTC برگرداند.

[منبع: PhoneArena ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *