قابلیت جدید On-Body Detection در اندروید

قابلیت جدید On-Body Detection در اندروید
  • 1394/1/2
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

گوگل یک ویژگی جدید به دستگاه های اندرویدی خود افزوده است و از ظاهر کار به نظر می رسد این ویژگی قرار است یکی از مشکلات امنیتی رایج را در تلفن های همراه حل کند. اگر کاربران تلفن هوشمند یا تبلت خود را بدون نرم افزارهای امنیتی یا قفل کردن به وسیله رمز عبور، الگو و یا رمزهای ۴ رقمی در جایی فراموش کننذ، می توان به راحتی به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کرد. اما راه حل ساده است: گوگل از بخش شتاب سنج دستگاه در ویژگی جدیدی به نام On-body Detection استفاده خواهد کرد و به کمک آن بررسی می کند که آیا کاربر دستگاه، آن را در دست گرفته و یا در جیب خود قرار داده است و یا خیر. به این ترتیب اگر آنها دستگاه خود را روی میز یا هر جای دیگری جا بگذارند، تلفن همراه یا تبلت خود به خود قفل خواهد شد.

On-body-detection-screenshots

متاسفانه این ترفند ساده قادر نیست تشخیص دهد کسی که دستگاه را در دست گرفته صاحب اصلی آن است یا خیر و تنها می تواند حرکات را درک کرده و تشخیص دهد که کسی دستگاه را در دست گرفته، آن را جیب خود قرار داده و یا دستگاه به صورت ثابت در جایی قرار گرفته است.

به نظر می رسد در حال حاضر این ویژگی به تدریج برای دستگاه های دارای اندروید ۵ و بالاتر عرضه خواهد شد و بخشی از آخرین نسخه Google Play Services یعنی ۷٫۰٫۹۷ است. همچنین این ویژگی در تمام دستگاه های نکسوسی و غیر نکسوسی وجود خواهد داشت، هرچند هنوز عرضه آن محدود است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که این ویژگی را در دستگاهشان فعال کرده اند، خوشحال می شویم که تجربیات خود را از کار کردن با آن در اختیار ما قرار دهید.

[منبع: PhoneArena ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *