پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵ نسبت به اسنپدراگون ۸۱۰ و ۸۰۱ کمتر داغ می شود

پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵ نسبت به اسنپدراگون ۸۱۰ و ۸۰۱ کمتر داغ می شود
  • 1394/1/2
  • مجتبی
  • 0

ماه پیش نتایجی منتشر گردید که در آن دمای پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ و ۸۰۱ در حین انجام یک بازی سنگین به نام Asphalt اندازه گیری شده بود. این بررسی نشان داد که اسنپدراگون ۸۱۰ آنطور که شایعه شده بود دمایش بالا نرفت. در طول تست اقدام به ثبت فیلم با دستگاه ها شد و اسنپدراگون ۸۱۰ نسبت به ۸۰۱ دمایش پایین تری داشت.

اما نگرانی ها در مورد این پردازنده از زمانی آغاز شد که دوباره در Htc One M9 تست بنچمارکی یافت شد که دمای این چیپ را تا ۱۳۲ درجه فارنهایت بالا برده بود. تمام دستگاه های رقیب نظیر گلکسی نوت ۴ و حتی One M8 از اچ تی سی، دمای کمتری در حالت مشابه داشتند. این دو مدل به ۱۰۲ درجه و ۱۰۰ درجه به ترتیب رسیدند. One M9 اولین و تنها دستگاهی بود که با پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ به چنین دمای بالایی رسید. البته اخیرا HTC یک وصله نرم افزاری بروزرسانی برای این دستگاه آماده کرده که دما را تا ۱۰۴ درجه فارنهایت بیشتر بالا نمیبرد.

حالا یک تست جدید بر روی پردازنده جدید کوالکام به نام اسنپدراگون ۸۱۵ انججام شده و در کنار آن نیز اسنپدراگون ۸۱۰ و ۸۰۱ مورد بررسی قرار گرفته اند. این چیپ ها در سه دستگاه مختلف  قرار داده شده اند که شبکه های موبایل در آنها غیرفعال بوده و همگی از صفحه نمایشی ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و ۳ گیگابایت حافظه رم پردازشی بهره می بردند. در اینجا نکته قابل توجه این است که با غیر فعال بودن شبکه های موبایل، کارایی واقعی چیپ ها در تست های اپلیکیشن مشخص تر می گردد. همچنین از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵ استفاده شده که هنوز توسط کوالکام معرفی نگشته.

با شرایط گرافیکی یکسان بازی Asphalt 8 بر روی گوشی های مورد اشاره اجرا شد ولی بر خلاف تست قبل که از گرافیک های معمولی در جین بازی استفاده شده بوده، در این تست تمامی المان های گرافیکی بر روی بالاترین حد ممکن قرار داده شدند. همینطور که زمان در حال تست می گذشت اسنپرداگون ۸۱۵ دمایی پایین تر از سایرین را به ثبت رساند و این عدد برای چی یاد شده ۱۰۰/۴ فارنهایت بود. پردازنده اسنپرداگون ۸۰۱ نیز به ۱۰۷/۶ درجه و در نهایت اسنپدراگون ۸۱۰ هم به دمای ۱۱۱/۲ فارنهایت رسیدند.

اینطور که مشخص شده، در اسنپرداگون ۸۱۵ نباید دیگر نگران مشکل داغ کردن پردازنده باشیم. این امر خود به افزایش عمر و طول کارکرد باتری دستگاه های همراه کمک زیادی خواهد کرد. و البته هیچ کس علاقه ای به قرار دادن یک گجت داغ در جیب خود ندارد. اما اینکه اسنپدراگون ۸۰۱۵ را چه زمانی در گوشی ها و تبلت های رده بالای شرکت ها ببینیم هنوز مشخص نیست. در زیر می توانید تصاویر تست یاد شده را برای سه پردازنده مختلف مورد اشاره ببینید.

۲

The-Snapdragon-801-hit-a-temperature-of-107.6-fahrenheit.jpg

۳

[منبع: PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *