روزنگار ؛ قابلیت جدید On-Body Detection در اندروید/ چشم های بیونیک با قدرتی ماورای انسانی و بیشتر

روزنگار ؛ قابلیت جدید On-Body Detection در اندروید/ چشم های بیونیک با قدرتی ماورای انسانی و بیشتر
  • 1394/1/2
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

قابلیت جدید On-Body Detection در اندروید

lollipop-manual-lock

گوگل یک ویژگی جدید به دستگاه های اندرویدی خود افزوده است و از ظاهر کار به نظر می رسد این ویژگی قرار است یکی از مشکلات امنیتی رایج را در تلفن های همراه حل کند. اگر کاربران تلفن هوشمند یا تبلت خود را بدون نرم افزارهای امنیتی یا قفل کردن به وسیله رمز عبور، الگو و یا رمزهای ۴ رقمی در جایی فراموش کننذ، می توان به راحتی به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کرد. اما راه حل ساده است: گوگل از بخش شتاب سنج دستگاه در ویژگی جدیدی به نام On-body Detection استفاده خواهد کرد و به کمک آن بررسی می کند که آیا کاربر دستگاه، آن را در دست گرفته و یا در جیب خود قرار داده است و یا خیر. به این ترتیب اگر آنها دستگاه خود را روی میز یا هر جای دیگری جا بگذارند، تلفن همراه یا تبلت خود به خود قفل خواهد شد.

نگاه نزدیک به مرورگر جدید ویندوز ۱۰ موسوم به اسپارتان

Untitled-1

زمانی که مایکروسافت ویندوز ۱۰ با شناسه ساخت ۱۰۰۴۱ را منتشر نمود، اسپارتان با آن همراه نگشت که بسیاری از افراد شرکت کننده در برنامه Windows Insider از این موضوع بسیار تعجب کرده بودند زیرا آنها می خواستند تا بیشتر با این مرورگر جدید کار کنند. درحالیکه که شما نمی توانید تجربه کار با اسپارتان را خودتان به راحتی داشته باشید، اما در این مطلب می خواهیم نگاهی نزدیک به این مرورگر جدید بیاندازیم و چندین ویژگی مختلف آن را بررسی نماییم.

چشم های بیونیک با قدرتی ماورای انسانی

Digital_eye_by_onix15

مدتی است که به دلیل طولانی شدن زمان انتظار افرادی که در لیست پیوند اعضا قرار دارند، نظرات متعددی پیرامون چاپ اعضای بدن انسان با فناوری ۳ بعدی بین دانشمندان شنیده می شود. اما کمپانی MHOX در حال کار بر روی طرحی مفهومی برای یک کره چشم بیونیک است که قدرت بینایی را به افراد دارای بیماری های چشمی و تروما باز می گرداند. قدرتی حتی فراتر از قدرت بینایی انسان.

نگاه نزدیک به تلفن هوشمند Vivo Xshot

gsmarena_010

Vivoیکی از شرکت های کوچک چینی است که به تولید تلفن های هوشمند می پردازد اما محصولات این کمپانی قابل توجه اند. شرکت مورد بحث اعتبار خوبی دارد چرا که اساسا کیفیت های سطح بالا را در تولید محصولات خود مورد بررسی قرار داده و راه خوبی را برای حضور در بازار انتخاب نموده است. تلفن هوشمند Vivo Xshot واقعا یک گوشی بسیار با کیفیت است که ویژگی هایی بسیار خوب را هم در خود جای داده. همانطور که احتمالا از نام این محصول شما نیز دریافته اید، دوربین در آن حرف های زیادی برای گفتن دارد. شرکت یاد شده در این دستگاه از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده که دارای گشادگی بسیار خوب F/1.8 است و نیز به یک تثبیت گر اپتیکال تصویر هم مجهز است. این دوربین می تواند تصاویری با رزولوشن ۴۱۶۰ در ۳۱۲۰ پیکسل را بخوبی ثبت نماید.

عدم پشتیبانی مک بوک های جدیدِِ اپل از اجرای ویندوز ۷ در Boot Camp

Retina Macbook

همان قدر که عده بسیاری وجود دارند که عاشق همه نسخه های سیستم عامل OS هستند، به همان میزان نیز نرم افزارهایی وجود دارد که در این پلتفرم قابل اجرا نیست. و به همین دلیل شما مجبورید به سراغ نرم افزار Boot Camp رفته تا با نصب ویندوز در آن، امکانِ اجرای نرم افزارهای ذکر شده، فراهم گردد. متاسفانه چنانچه شما همچنان از ارتقا به ویندوز ۸ خودداری می کنید، حتما از فهمیدن این خبر ناراحت خواهید شد که مک بوک های جدید شرکت اپل و همچنین مدل های مک بوک اِیر و مک بوک پرو که توسط شرکت به روز شده اند، دیگر از اجرای ویندوز ۷ در Boot Camp پشتیبانی نمی کنند.

استفاده فرودگاه های واشنگتن از تکنولوژی تشخیص چهره برای دستگیری مجرمان

dulles-airport-passport-control-paul-j-richards-afp-getty

اگر در آینده ای نزدیک از طریق فرودگاه دلس در شهر واشنگتن وارد آمریکا شوید، خواهید دید که پیش از ورود شما، بخش حفاظت مرزی و گمرکی (CBP) تصویری از چهره تان ثبت خواهند کرد. این آژانس تائید کرده است که از سیستم تشخیص چهره ای استفاده خواهد کرد که با گرفتن یکی عکس و مقایسه آن با عکس پاسپورت می تواند به هویت افراد و سابقه جرایم آنها پی ببرد. در این روش، تنها بر تشخیص چهره استناد نخواهد شد و از آن، برای بررسی تکمیلی و در کنار اسکن های چشم و سایر بازرسی ها استفاده می شود.

هشدار پلیس فتا نسبت به نصب اسکیمر هایی بر روی دستگاه کارتخوان بانکی

۱۶۲۳۵۷۶

به گزارش گویا آی تی، پلیس فتا به استفاده کنندگان کارت بانکی هشدارداد و گفت: لطفا کارتهای بانکی خود را جهت پرداخت وجه موردنظر و بدون رعایت نکات ایمنی به فروشنده ی فروشگاهها ندهید چون اسکیمر هایی بر روی دستگاه های کارتخوان بانکی نصب شده است و کلاهبرداران برداشت های غیر مجازی از حساب های بانکی قربانیان خواهند داشت.

روزنگار امروز نیز در همین لحظه با پایان می رسد و خلاصه مهمترین خبرهای فناوری و آی تی منتشر شده ۲ فروردین ۹۴ را به اطلاعتان رساندیم. در ادامه می توانید مان همیشه لینک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

اولین تجربه با تلفن هوشمند Meizu M1 Note

تصاویر زیبای سلفی که در آشپزخانه گرفته شده اند

توئیت معاون مدیر تولید HTC کاربران را امیدوار کرد؛ شاید M7 به اندروید ۵٫۱ بروز رسانی شود

استفاده از خودروهای الکتریکی به کاهش دمای شهرها کمک خواهد کرد

Google Fiber آزمایش آگهی های تلویزیونی هدف گذاری شده را آغاز کرد

پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵ نسبت به اسنپدراگون ۸۱۰ و ۸۰۱ کمتر داغ می شود

امکان چت امن کاربران بلکبری با کاربران اندروید و iOS اپلیکیشن BBM فراهم شد

رندر سه بعدی منتشر شده از قاب آیپد پرو/پلاس جدید وجود ۴ اسپیکر اطراف آن را تایید کرد

بازسازی بازی God of War III با کیفیت HD برای پلی استیشن ۴

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *