نگاه نزدیک به تلفن هوشمند Vivo Xshot

نگاه نزدیک به تلفن هوشمند Vivo Xshot
  • 1394/1/2
  • مجتبی
  • 0

Vivoیکی از شرکت های کوچک چینی است که به تولید تلفن های هوشمند می پردازد اما محصولات این کمپانی قابل توجه اند. شرکت مورد بحث اعتبار خوبی دارد چرا که اساسا کیفیت های سطح بالا را در تولید محصولات خود مورد بررسی قرار داده و راه خوبی را برای حضور در بازار انتخاب نموده است.

تلفن هوشمند Vivo Xshot واقعا یک گوشی بسیار با کیفیت است که ویژگی هایی بسیار خوب را هم در خود جای داده. همانطور که احتمالا از نام این محصول شما نیز دریافته اید، دوربین در آن حرف های زیادی برای گفتن دارد. شرکت یاد شده در این دستگاه از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده که دارای گشادگی بسیار خوب F/1.8 است و نیز به یک تثبیت گر اپتیکال تصویر هم مجهز است. این دوربین می تواند تصاویری با رزولوشن ۴۱۶۰ در ۳۱۲۰ پیکسل را بخوبی ثبت نماید.

در ادامه این بررسی با گویا آی تی همراه باشید.

در هرحال می توان گفت که Vivo Xshot با بدنه ای بسیار خوش طرح و رنگ سفیدش مورد توجه خیلی ها قرار می گیرد. فریم کامل این محصول فلزی است که از در دست گرفتنش حس یک کالای رده بالا به شما منتقل خواهد شد و در کل همانطور که اشاره نمودیم کیفیت ساخت بدنه خیلی خوب ارزیابی می شود. درب پشتی اما قابل باز شدن نیست و بنابر این شیارهای سیمکارت و کارت حافظه میکرو اس دی لبه های دستگاه جای داده شده اند. در سمت دیگر نیز شاهد حضور دکمه های فیزیکی پاور، دکمه های کم و زیاد کردن صدا و نیز دکمه دو حالته‌ی شاتر است.

gsmarena_002

gsmarena_003

هنگامی که از منظر عکاسی بخواهیم به این محصول نگاه کنیم، درمیابیم که Xshot برای کار ساخته شده. کیفیت بالای دوربین می تواند تضمین گر این امر باشد. یک فلاش دوگانه و پرقدرت ال ای دی نیز در کنار دوربین پشتی به ثبت تصاویر باکیفیت حتی در شرایط نوری بسیار نامناسب کمک می کند. دوربین جلویی نیز به قدر خود ما را شگفت زده کرده. دوربین جلویی نیز ۸ مگاپیکسلی است و یک فلاش ال ای دی مخصوص هم برای خود دارد. Vivo کاری کرده که با دوربین این گوشی بتوان ویدئوهایی با کیفیت ۴K را براحتی ثبت نمود.

خب برسیم به سروقت سخت افزار و مشخصات فنی این دستگاه. Vivo Xshot بسیار قدرتمند ساخته شده. این محصول در دو مدل تولید گشته یک مدل آن را می توان پرچمداری تمام عیار دانست و دیگری از قدرت کمتری بهرمند است. مدل پرچمدار از پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱ بهره می برد که شامل چهار هسته پردازشی ۲/۳ گیگاهرتزی است. این مدل از ۳ گیگابایت حافظه رم پرداشی بهره گرفته و نیز ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی دارد. مدل دیگر هم در دل خود یک پردازنده اسنپدراگون ۸۰۰ دارد و نیز از دو گیگابایت رم پردازشی و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی بهره می گیرد. صفحه نمایش هر دو مدل ۵/۲ اینچی بوده و کیفیت Full HD را ارائه می دهد. پنل بکار رفته در این محصول IPS است. البته اگر Vivo از یک پنل AMOLED در محصول خود استفاده می نمود باز هم به افزایش کیفیتش اضافه می گشت.

در تلفن هوشمند Vivo Xshot از یک چیپ گرافیکی Adreno 330 بهره گرفته شده که برای انجام کارهای مرتبط با گرافیک مناسب بنظر می رسد. این دستگاه مجهز به یک باتری غیر قابل جداسازی با ظرفیت ۲۶۰۰ میلی آمپرساعت است. هر دو مدل یاد شده از شبکه های پرسرعت LTE پشتیبانی می کنند ولی مدل پرچمدار از هر دو نوع شبکه FDD-LTE و TD-LTE پشتیبانی می کند.

gsmarena_005

gsmarena_006

از نظر نرم افزاری Vivo هم مانند بسیاری از شرکت ها اقدام به تولید رام سفارشی خود از سیستم عامل اندروید نموده که Funtouch OS نام دارد. نسخه کنونی این رام ۱/۲ بوده که بر اساس اندروید ۴/۳ ساخته شده و تعدادی بهینه سازی در آن صورت گرفته. در سویی دیگر هم رابط کاربری ساده و واضحی در این سیستم عامل در نظر گرفته شده که شاید بتوان گفت از اپل الهام گرفته شده. اما زیاد شبیه به iOS نیست. Vivo نیز مانند شرکت های دیگر اقدام به افزودن چند ویژگی مانند جستچرهای حرکتی نموده و نیز کاربردهای بیشتری را به سیستم عاملش افزوده.

بخش منو در این گوشی نسبت به سایر منوها در دیگر دستگاه های اندرویدی که تا کنون با آنها کار کرده بوییم کمی غریبه بنظر می رسید که البته نمی توان آن را ضعف دانست چرا که با کار چند روزه به آن عادت خواهید کرد. در کل می توان گفت کیفیت ساخت یکی از برترین نکات مثبت این گوشی است و نیز از دوربین خوبش هم نمی توان براحتی چشم پوشی کرد.

[منبع: Gsmarena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *