عدم پشتیبانی مک بوک های جدیدِِ اپل از اجرای ویندوز ۷ در Boot Camp

عدم پشتیبانی مک بوک های جدیدِِ اپل از اجرای ویندوز ۷ در Boot Camp
  • 1394/1/2
  • علیرضا اصغری
  • 0

همان قدر که عده بسیاری وجود دارند که عاشق همه نسخه های سیستم عامل OS هستند، به همان میزان نیز نرم افزارهایی وجود دارد که در این پلتفرم قابل اجرا نیست. و به همین دلیل شما مجبورید به سراغ نرم افزار Boot Camp رفته تا با نصب ویندوز در آن، امکانِ اجرای نرم افزارهای ذکر شده، فراهم گردد.

Boot Camp

متاسفانه چنانچه شما همچنان از ارتقا به ویندوز ۸ خودداری می کنید، حتما از فهمیدن این خبر ناراحت خواهید شد که مک بوک های جدید شرکت اپل و همچنین مدل های مک بوک اِیر و مک بوک پرو که توسط شرکت به روز شده اند، دیگر از اجرای ویندوز ۷ در Boot Camp پشتیبانی نمی کنند.

این مطلب در مدارک پشتیبانی نرم افزار Boot Camp برجسته شده بود و گفته شده بود که مک بوک های چدید از ویندوز ۷ پشتیبانی نمی کنند. در عوض کاربرانی که قصد استفاده از Boot Camp را دارند، ناگزیر در نصبِ ویندوز ۸ می باشند.

شرکت اپل پیش از این و برای مدل ۲۰۱۳ مک پرو، پشتیبانی از ویندوز ۷ را کاهش داده بود. و احتمالا این روند برای دستگاه های مَک که در آینده عرضه می گردد، تکرار خواهد شد. بنابراین بهتر است کم کم استفاده از ویندوز ۸ را شروع کنید، چنانچه همچنان قصد دارید تا از Boot Camp در آینده نزدیک و قابل پیش بینی استفاده نمایید.

کاربران مکینتاش، پیش از این و زمانی که پشتیبانی از ویندوز ۷ برای مدل مک بوک پرو ۲۰۱۳ رو به کاهش گذاشت، غمگین گشتند، بنابراین ما می توانیم حدس بزنیم که از این موضوع نیز چندان دل خوشی نداشته باشند.

موضوع بیان شده، از دیدگاه شرکت اپل قابل درک می باشد، چرا که  عمر ویندور ۷ دیگر کم کم، طولانی و خسته کننده شده است. این پلتفرم در سال ۲۰۰۹ عرضه گردید ولی تازه اخیرا، فروش این سیستم عامل به صنف “فروشندگان تجهیزات اصلی” متوقف گردید. شرکت مایکروسافت همچنین اعلام نمود که مسیر پشتیبانی از این نسخه به نقطه پایان نزدیک است. حال تنها چیزی که برای اپل مهم خواهد بود، شروع مهاجرت کاربران از این نسخه خواهد بود.

منبع: [ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *