۱۵ تلفن هوشمند با قیمتی به صرفه

۱۵ تلفن هوشمند با قیمتی به صرفه
  • 1394/1/3
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 2

وقتی که درباره تکنولوژی صحبت می کنیم، خیلی از افراد عقیده دارند نباید روی وسایلی که می توانند تنها در چند ماه قدیمی شوند هزینه زیادی کرد. اما همین افراد هم از یک تلفن هوشمند انتظار دارند دارای بهترین کیفیت، مجموعه ای کامل از برنامه ها و سرعت پردازش بالا باشد. آیا می توان تلفن هوشمندی پیدا کرد که در کنار قیمت مناسب، بتواند این نیازها را برطرف کند؟

جواب مثبت است. در حال حاضر دستگاه هایی در بازار وجود دارند که بدون حذف ویژگی های عمده و تحمل لگ های ریز و درشت، تجربه ای عالی از کار با تلفن های هوشمند را ارائه می دهند، دارای دوربین های خوبی هستند و حتی برخی از آنها در طراحی هم حرف های زیادی برای گفتن دارند.

در ادامه به معرفی ۱۵ تلفم هوشمند با سیستم عامل های اندروید و ویندوزفون خواهیم پرداخت. این دستگاه ها در مقابل امکاناتی که ارائه می کنند از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. در ادامه با ما همراه باشید.

شماره ۱۵: Sony Xperia M2

اخیراً قیمت این دستگاه با کاهش مواجه شده و باعث شده است M2 سونی به یکی از به صرفه ترین تلفن های هوشمند موجود در بازار تبدیل شود. طراحی متوازن سونی، طرفداران این شرکت را راضی خواهد کرد. به علاوه اینکه این دستگاه دارای مشخصات سخت افزاری خوبی نیز هست: صفحه نمایش ۴٫۸ اینچی با وضوح ۹۶۰*۵۴۰ و پردازنده اسنپ دراگون ۴۰۰، در کنار یک دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی. این تلفن در دو مدل تک سیمکارته و دو سیمکارته در بازار ایران موجود است و می توانید آن را با قیمتی بین ۶۱۵ تا ۶۴۰ هزار تومان خریداری کنید.

 Sony-Xperia-M2

شماره ۱۴: Samsung Galaxy Core Prime

تلفن هوشمند Core Prime از سری گلکسی سامسونگ دارای رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ و قیمتی مناسب است. ویژگی خاصی درباره مشخصات سخت افزاری این دستگاه به چشم نمی خورد، اما به جز صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی با کیفیت پایین ۸۰۰*۴۸۰ پیکسل، سایر مشخصات آن مناسب هستند. پردازنده چهار هسته ای، دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی، به همراه باتری ۲۰۰۰mAh. این تلفن بسته به مشخصات متغیر و گارانتی، بین ۴۰۰ تا ۵۴۰ هزار تومان در بازارهای ایران قیمت دارد.

 Samsung-Galaxy-Core-Prime

شماره ۱۳: Nokia Lumia 635

تلفن هوشمند نوکیا لومیا ۶۳۵ (یا آنطور که در بعضی از بازارها وجود دارد، لومیا ۶۳۰)، دستگاهی با صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی IPS، پردازنده اسنپ دراگون ۴۰۰ چهار هسته ای و دوربین پشتی ۵ مگاپیکسلی یکی از بهترین تلفن های هوشمند در این بازه قیمتی است. اگر سخت گیر باشید، نقطه ضعف این دستگاه ویندوزفون خواهد بود که هنوز از نظر برنامه ها پشت سر بازارهای اندرویدی قرار دارد. اما اگر با تعداد برنامه های این سیستم عامل مشکل ندارید، لومیا ۶۳۰ یکی از بهترین گزینه هایتان خواهد بود. می توانید این دستگاه را با قیمتی در حدود ۵۰۰ هزار تومان خریداری کنید.

 Nokia-Lumia-635-0

شماره ۱۲: LG G3s

G3 S شرکت ال جی که با نام Beat نیز شناخته می شود، نسخه ای فشرده تر از برادر بزرگ خود یعنی پرچم دار G3 است. این دستگاه قیمت کمتری نسبت به G3 داشته و سایر ویژگی ها مانند طراحی خاص و محل قرارگیری دکمه ها در پشت دستگاه را از پرچمدار ال جی به ارث برده است. پردازنده اسنپ دراگون ۴۰۰ به همراه صفحه نمایش ۵ اینچی با کیفیت ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسلی و تکنولوژی IPS با رنگ های مناسب و همچنین دوربین خوب ۸ مگاپیکسلی و طول عمر بالای باتری، از ویژگی های سخت افزاری این دستگاه هستند که می توانید آن را با قیمتی بین ۷۵۰ تا ۷۸۰ هزار تومان تهیه کنید.

 LG-G3-s

شماره ۱۱: Samsung Galaxy S III Neo

تلفن S III Neo از سری گلکسی سامسونگ در واقع یک بازطراحی از S III اصلی این شرکت با صفحه نمایش ۴٫۸ اینچی Super AMOLED است. این دستگاه دارای دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار، دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی، ۱٫۵ گیگابایت حافظه RAM و طراحی نازک است. با قیمت حدودی ۶۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومانی، این دستگاه هم می تواند گزینه خوبی باشد. این طور نیست؟

 Samsung-Galaxy-S-III-Neo

شماره ۱۰: Xiaomi Redmi 2

تلفن هوشمند Redmi 2 شیائومی، یکی از ارزانترین دستگاه های اندرویدی معرفی شده تا به حال است. اما با این حال مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی در این بازه قیمتی دارد، دارای سیستم عامل روان بوده طراحی پلاستیکی رنگارنگ، آن را به یکی از ستارگان بازارهای اندرویدی تبدیل کرده است. Redmi 2 ظاهر جذابی دارد. سیستم عامل آن اندروید ۴٫۴ کیت کت با رابط کاربری MIUI 6 است که اتفاقاً ویژگی های بسیار جالبی هم دارد. همچنین این دستگاه دارای صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی و ۷۲۰p، دوربین اصلی خوب ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۲ مگاپیکسلی و قابلیت پشتیبانی از ۲ سیمکارت است. اسم دستگاه های چینی مخصوصاً برای کاربران ایرانی یادآور خاطرات خوبی نیست، اما به هر حال شیائومی اخیراً به یکی از رقبای اصلی در بین سازندگان تلفن های هوشمند تبدیل شده است. البته بعید می دانیم بتوان این دستگاه را در ایران خریداری کرد، اما قیمت ۱۴۰ دلاری باعث می شود آن را گوشه ذهنتان نگه دارید.

 Xiaomi-Redmi-2

شماره ۹: Huawei Honor 3C

هواوی توانست آهسته و پیوسته خود را به یکی از بازیگران اصلی تلفن های هوشمند تبدیل کند و حالا مدل Honor از این شکرت، دستگاهی است که توانسته فروش خوبی برای این شرکت رقم بزند. تلفنی با صفحه نمایش ۵ اینچی ۷۲۰p دارای سیستم عامل اندروید ۴٫۴ کیت کت و باتری ۲۰۰۰mAh با تضمین ۲ روز کارکرد، به علاوه دوربین قدرتمند ۸ مگاپیکسلی و کیفیت تماس بسیار عالی. این مشخصات در کنار قیمتی در حدود ۶۰۰ هزار تومان، Honor 3C را به یکی از بهترین تلفن های هوشمند در این رده تبدیل می کند.

 Huawei-Honor-3C-LTE

شماره ۸: Microsoft Lumia 435

مایکروسافت لومیا ۴۳۵ با صفحه ۴ اینچی و قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار تومان، یکی از رقابتی ترین گزینه های موجود است. شاید بتوان نقطه ضعف این دستگاه را دوربین ۲ مگاپیکسلی آن دانست، اما اگر دوربین جلوی ۴۸۰p آن را در نظر بگیرید و همچنین اگر جزو افرادی باشید که به دوربین اهمیتی نمی دهند، این نقطه ضعف برای شما تاثیری نخواهد داشت. با خرید این تلفن هوشمند شما به پردازنده اسنپ دراگون ۲۰۰، ۱ گیگابایت RAM و تضمین بروز رسانی به ویندوز ۱۰ دسترسی خواهید داشت (سیستم عامل فعلی این دستگاه ویندوز ۸٫۱ است).

 Microsoft-Lumia-430

شماره ۷: Huawei Ascend G6

اسند جی ۶ هواوی بر خلاف بسیاری از رقبا، با طراحی و قیمت رقابتی اش در میان علاقمندان به تلفن های هوشمند مشهور است. قیمت حدود ۵۵۰ هزار تومانی این دستگاه به همراه مشخصات سخت افزاری مناسب آن را در میان تلفن های مناسب این رده قرار می دهد، اما از نظر زیبایی G6 هواوی از تمامی رقبا یک سر و گردن بالاتر است. G6 دارای یک صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی IPS، پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتزی چهار هسته ای، دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی است که برای طرفداران عکس های سلفی خبر خوبی خواهد بود.

 Huawei-Ascend-G6

شماره ۶: HTC Desire 610

اجازه بدهید از قیمت این مدل از HTC شروع کنیم. حدود ۸۰۰ هزار تومان در بازار ایران که شاید در بین سایر تلفن هایی که تا به حال معرفی کردیم از همه بیشتر باشد. اما جزئیات: بدنه پلاستیکی اما با طراحی بسیار عالی و انتقال حس یک دستگاه با کیفیت، دوربین ۸ مگاپیکسلی بسیار خوب و باتری ۲۴۰۰mAh با عمر طولاتی. صفحه نمایش این دستگاه هم بزرگ و با رنگ های طبیعی است. اما وضوح تصویر اندکی نا امید کننده خواهد بود: ۸۵۴*۴۸۰ پیکسل.

 HTC-Desire-610

شماره ۵: Motorola Moto E – 2015 edition

نسخه ۲۰۱۵ از Moto E موتورولا، رسم تلفن هایی با قیمت بسیار عالی را ادامه می دهد اما در مورد تجهیزات شاهد پیشرفت هایی هستیم. صفحه نمایش این دستگاه به ۴٫۵ اینچ با کیفیت qHD ارتقا پیدا کرده و پردازنده آن نیز قدرتمند تر شده است. به علاوه اینکه حالا از LTE هم پشتیبانی می کند. البته یک مدل ۳G با قیمت کمتر هم از این گوشی عرضه شده است که دارای پردازنده اسنپ دراگون ۲۰۰ است. اما Moto E LTE دستگاهی است که دارای پردازنده اسنپ دراگون ۴۱۰ بوده و در این مورد حرفی باقی نمی گذارد. دوربین هم در نسخه ۲۰۱۵ قدرتمند تر شده و حالا شاهد یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار هستیم. البته کیفیت عکسبرداری هنوز از ایده آل فاصله دارد. متاسفانه این تلفن هوشمند به صورت عمده در بازار ایران موجود نیست.

 Motorola-Moto-E-2015-edition

شماره ۴: Meizu M1 Note

تلفن هوشمند M1 Note از کمپانی Meizu (که اولین تجربه کاری آن را در گویا آی تی خواندید) با قیمت ۲۱۰ دلاری بی شک یکی از بهترین تلفن های هوشمند با قیمت مناسب نسبت به کارایی است که می تواند به راحتی همه رقبا را از میدان به در کند. صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با کیفیت ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسلی، دوربین پشتی بسیار خوب ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی، بدنه ای رنگارنگ و ابعاد مناسب نسبت به اندازه گوشی، حاشیه هایی بسیار اندک که تنها در تلفن های هوشمند رده بالا مشاهده می شود. مشکل؟ سفارش این تلفن هوشمند تنها از طریق اپراتورهای چینی ممکن است و در بازار کشورهای دیگر عرضه نمی شود. به علاوه اینکه با این وضع از گارانتی مطمئن نیز خبری نخواهد بود. اگر توانایی سفارش یک گوشی از چین را دارید مطمئناً Meizu M1 Note گزینه ای عالی خواهد بود.

 Meizu-Blue-Charm-Note-M1-Note

شماره ۳: Blu Vivo Air

یک تلفن هوشمند ۲۰۰ دلاری دیگر از کمپانی Blu که در بازار داخلی موجود نیست. اگر اولین بار این دستگاه را در دست بگیرید، باور قیمت ارزان آن برایتان مشکل خواهد بود. بدنه بسیار باریک این تلفن هوشمند دارای استاندارد های جهانی است و کیفیت ساخت بی نظیری دارد. صفحه نمایش ۴٫۸ اینچی با کیفیت ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسل و تکنولوژی AMOLED، چیپ MT6592 از مدیاتک و یک باتری با طول عمر بالاتر از انتظارات مجموعه ای بسیار عالی را شکل داده است. شاید دوربین این دستگاه نقطه ضعف آن به حساب بیاید، اما در برابر قیمت ۲۰۰ دلاری واقعاً به صرفه است.

 Blu-Vivo-Air

شماره ۲: Motorola Moto G – 2014 edition

موتورولا موتو G سعی نسخه ۲۰۱۴ سعی کرده فرمول موفقیت آمیز نسخه اولیه Moto G را ادامه داده و آن را بهبود بخشد. این کار به وسیله استفاده از صفحه نمایش بزرگتر ۵ اینچی با رنگ های طبیعی و اندروید نزدیک به خالص انجام شده است. Moto G با دریافت بروز رسانی های سریع، آینده خود را روشن ترسیم کرده است. همچنین می توان آن را با بدنه های گوناگون شخصی سازی نمود که گزینه بسیار جالبی است. سایر مشخصات عبارت اند از پردازنده اسنپ دراگون ۴۰۰، باتری قابل قبول، بلندگوهای استریو در جلوی دستگاه و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی ارتقا یافته. Moto G با قیمت ۹۰۰ هزار تومانی و مجموعه ای از ویژگی های خوب، یکی از بهترین تلفن های هوشمند به نسبت قیمت است.

 Motorola-Moto-G-2014-edition

شماره ۱: Samsung Galaxy A3

A3 از سری گلکسی، اقتصادی ترین گزینه در سری جدید A سامسونگ است و نکته ای که آن را بالاتر از تمامی دستگاه های دیگر در این رده قرار می دهد، بدنه فلزی و فوق باریک این تلفن هوشمند است که ظاهری لوکس به این دستگاه بخشیده. بزرگترین نقطه ضعف A3، صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی qHD با کیفیت پایین آن است اما می توان در مقابل سایر مزایای این دستگاه از این نقطه ضعف چشم پوشی کرد. پردازنده اسنپ دراگون ۴۱۰، دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی با کیفیت بسیار خوب از دیگر ویژگی های A3 هستند. همچنین حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و قابلیت ارتقا به اندروید ۵ آب نبات چوبی به همراه قیمتی در حدود ۸۵۰ هزار تومان، Galaxy A3 را به بهترین انتخاب شما در این بازه قیمتی در سال ۲۰۱۵ تبدیل می کند.

sm-a500f_009_set_black

[منبع: PhoneArena ]

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. سلام. ممنون از توجهتون. شاید این عکس مربوط به تبلیغات ۴۳۰ باشه، اما واقعا این دو مدل در ظاهر با هم تفاوتی ندارن. میتونید تو لینک زیر عکس مربوط به مقایسه این گوشی های رو ببینید
      http://www.phonesreview.co.uk/wp-content/phoneimages/Microsoft-Lumia-430-vs-Lumia-435.jpg

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *