آیا میدانید اولین تلفن همراه خورشیدی را سامسونگ ساخته؟

آیا میدانید اولین تلفن همراه خورشیدی را سامسونگ ساخته؟
  • 1394/1/3
  • مجتبی
  • 0

امروزه هزاران مدل مختلف تلفن همراه ساخت سامسونگ وجود دارد. از گوشی های بسیار سطح پایین گرفته تا بالارده ترین تلفن های هوشمند سری گلکسی. تلفنی که امروز می خواهیم در موردش صحبت کنیم مدتا پیش توسط این شرکت تولید شده ولی به احتمال زیاد شما هم نمیدانستید که اولین گوشی همراه خورشیدی را سامسونگ تولید نموده.

Samsung-Guru-E1107

در سال ۲۰۰۹ میلادی سامسونگ اولین تلفن همراه دنیا که از انرژی خورشید برای تامین نیروی مورد نیازش استفاده می کرد، را معرفی نمود. این دستگاه با نام Samsung Guru E1107 شناخته می شد و یک سلول خورشدی در پشت خود داشت. زمانی که نور خورشید به این صفحه می تابید، انرژی الکتریکی لازم برای شارژ بارتی دستگاه تامین می گشت. سلول خورشیدی کوچکی که برای این محصول در نظر گرفته شده بود نیروی زیادی را تولید نمی کرد. برای تامین باتری مورد نیاز برای ۵ تا ۱۰ دقیقه مکالمه صوتی نیاز به یک ساعت شارژ از طریق خورشید بود. این روش شارژ برای برخی از بازارها که آن را درخواست داده بودند آماده شده بود. دستگاه یاد شده برای مشتریانی طراحی گشت که در بازارهای درحال توسعه زندگی می کردند.

۳

البته جالب است بدانید که Guru E1107 تنها تلفن همراه خورشیدی سامسونگ نبوده! در اواخر سال ۲۰۰۹ این شرکت یک دستگاه دیگر با نام Samsung Blue Eart را معرفی و به بازار عرضه کرد که آن هم در پشت خود مجهز به یک سلول خورشیدی بود و با یک ساعت شارژ در برابر نور خورشید، می شد با آن تا ۱۰ دقیقه مکالمه صوتی انجام داد. برخلاف محصول قبلی، در این گوشی یکسری ویژگی بسیار کاربردی جای داده شده بود که از جمله انها می توان به امکان وب گردی و اتصال به اینترنت اشاره نمود. پشتیبانی از یوتیوب و شبکه های اجتماعی نیز از دیگر ویزگی های این محصول بودند. Blue Eart قادر بود از طریق وای فای یا ۳G به اینترنت متصل گردد و نیز از جی پی اس برای مکانیابی بهره می برد. دستگاه مورد بحث به عنوان دوست دار محیط زیست علامتگذاری شده بود و از موادی تولید میشد که همگی قابل بازیافت بودند.

آیا این حرکت سامسونگ را مثبت ارزیابی می کنید؟ بنظر شما استفاده از شارژرهای خورشیدی در تلفن های هوشمند امروزی یک ویژگی خوب خواهد بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *