نقد و بررسی بازی Linken

نقد و بررسی بازی Linken
  • 1394/1/4
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

این هم یکی دیگر از آن بازی های فکری که قرار است مدتها شما را به خود سرگرم کند. البته این یک ادعا نیست، مراحل بالای این بازی به قدری سخت هستند و نیاز به توان فکری دارند که شاید ساعت ها شما را به فکر وا دارند. اما قبل از هر چیز بگوییم این یک بازی جفت سازی نیست که در آن باید مکعب ها را کنار هم قرار دهید و امتیاز بگیرید. در این بازی اشکال حرکت نمیکنند بلکه شما باید آنها را هر طور شده به هم متصل کنید که بعضی مواقع کار بسیار چالش برانگیزی خواهد بود.

 screenshot_2_q90

با اینکه در این بازی چیزی غیر از خطوط و اشکال هندسی مختلف وجود ندارد ولی طراحی آن بسیار زیبا و جذاب است. شکل ها و خطوط معمولی نیستند. انگار یک لامپ نئونی پشت آنها روشن شده که نور ملایمش به بیرون درز میکند و چشم را نوازش میدهد. مراحل اولیه بازی بسیار ساده هستند. کافی است فقط چند شکل را به هم متصل کنید تا بازی تمام شود. البته دو فاکتور در کلیه مراحل بازی وجود دارند که در واقع تعیین کننده تعداد ستاره ها و امتیازی هستند که در هر مرحله میگیرید: یکی زمان و دیگری تعداد حرکات مجاز برای تمام کردن مرحله. مثلا ۵ ثانیه و ۳ حرکت به آن معناست که شما باید مرحله را در ۵ ثانیه و حداکثر با سه حرکت به اتمام برسانید. این دو فاکتور در بالای صفحه هر مرحله دیده میشوند. البته اگر مدت زمان یا تعداد حرکات مجاز از حد خود فراتر روند بدین معنا نیست که شما از آن مرحله نمیتوانید عبور کنید ولی ستاره های کمتری خواهید گرفت. در واقع برای عبور از هر مرحله فقط باید منطقی که پشت معمای هر مرحله نهفته است را پیدا کنید.

 screenshot_3_q90

وصل کردن اشکال هم شیوه خاص خود را دارد. اول اینکه در هر حرکت (منظور از حرکت اتصال یک شکل به شکل دیگر است) فقط دو شکل یک جور باید به هم وصل شوند. مثلا فرض کنید مربع های آبی رنگ و شش ضلعی های زرد رنگی در صفحه وجود دارند که باید به هم وصل شوند. شما حق ندارید مربع ها را به شش ضلعی ها وصل کنید. از طرف دیگر خطوطی که اشکال را به هم وصل میکنند نیز نباید یکدیگر را قطع کنند. البته وصل کردن ها هم همین طور بی هدف نیست و شما از هر جایی دلتان بخواهد نمیتوانید شروع کنید. از هر سری شکلی که در صفحه قرار دارند دو تای آنها توپر هستند و بقیه تو خالی. شما باید حرکت خود را از یک شکل توپر شروع کرده و با وصل کردن شکل های توخالی به هم نهایتا به شکل توپر دیگر برسید. البته به تدریج در مراحل بازی که پیش بروید معماهای بازی مشکل تر و تعداد اشکالی که باید به هم وصل کنید نیز بیشتر میشوند.

 screenshot_1_q90

همچنین از همان مراحل اولیه بازی یک شکل اضافی (دایره ای که شبیه به دکمه لباس است) نیز در بازی ظاهر میشود که شما علاوه بر وصل کردن اشکال باید از میان آن نیز بگذرید که این خود میتواند کار را سخت تر کند. این برای هر گروه از اشکال صدق میکند یعنی اگر شما مربع های آبی و شش ضلعی های زرد داشته باشید حتما باید برای وصل کردن اشکال هر دو گروه از میان دایره عبور کنید. دو فاکتور دیگر هم در بازی وجود دارند که میتوانند در مراحل مشکل به کمک شما بیایند. یکی “راه حل” و دیگری “بازگشت” که اولی با یک دایره رنگارنگ و دومی با یک دایره توخالی در پایین صفحه نمایش داده میشوند. “راه حل” همانطور که از اسمش پیداست برای حل کردن بخشی از معمای بازی است. شما کافی است انگشت تان را روی “راه حل” گذاشته و آن را روی یکی از اشکال توپر بکشید تا تمام شکل های آن گروه به هم وصل شوند و یک قسمت از معمای بازی حل شود. اگر هم حرکتی را اشتباه انجام دادید میتوانید انگشت تان را روی دایره “بازگشت” بگذارید و روی یکی از اشکالی که به هم وصل کرده اید ببرید تا تمام حرکت های شما پاک شوند. در کنار هر کدام از این دو فاکتور عددی نوشته شده که نشان دهنده تعداد دفعاتی است که میتوانید از آن استفاده کنید مثلا اگر عدد ۲ کنار “راه حل” نوشته شده باشد شما میتوانید دو بار از این فاکتور استفاده کنید. البته هر دوی این فاکتور ها را میتوانید از فروشگاه بازی به ازای ۵ هزار برای “راه حل” و هزار برای “بازگشت” خریداری نمایید.

 screenshot_4_q90

این بازی دارای ۴۰۰ مرحله در ۱۰ فصل مختلف است که میتوانند ساعت ها شما را به خود سرگرم کنند. همچنین بازی دارای حالتی به نام حالت تفننی است که در آن معماهای بازی به صورت تصادفی ساخته میشوند و تمامی ندارند! شما همچنین میتوانید با دوستان فیس بوکی خود یا افراد دیگری از سراسر دنیا رقابت کنید. اگر شما هم عاشق بازی های فکری هستید پیشنهاد میکنیم این بازی را حتما دانلود کنید.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *