در حوزه فناوری اطلاعات ۵۰ هزار بنگاه اقتصادی فعال شناسایی شد

در حوزه فناوری اطلاعات ۵۰ هزار بنگاه اقتصادی فعال شناسایی شد
  • 1394/1/5
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، مدیر کل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری جناب مجید توکل با توجه به اینکه دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در سال گذشته اصلاحاتی را مبنای فعالیت خود قرار داده است گفت: ۵۰ هزار بنگاه اقتصادی فعال شناسایی شده که هدف آن این است که میان فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی با اقتصاد ارتباط برقرار شود.

طبق گفته ی او، تهیه ی آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش های مختلف مهم ترین هدف اداره ی کل بوده است که بانک اطلاعاتی دقیق و تثبیت شده ای در این عرصه تهیه گردید. همچنین گفت: مهمترین منبع کشور برای مراجعه فرابخشی پژوهشگران، این آمار و اطلاعات است که می تواند به عنوان سالنامه ی آماری استفاده شود و چون موضوع تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد با یکدیگر ارتباط جدا نشدنی دارد، پس از گذشت یک سال ۳۲ گزارش جامع و راهبری به موضوعات کلانی تهیه گردید که با فن و اقتصاد در آمیخته است تا بتواند یکی از اهداف مهم وزارت ICT را برای برنامه ریزی و سیاست گذاری های کلان در حوزه محقق کند.

ERP_HR

توکل تصریح کرد: طبق گزارشات شناسایی شده بر همین مبنا در حوزه ی کلان ارتباطات و فناوری اطلاعات می توان تصمیمات شفاف و بهتری گرفت. علاوه بر آن، اداره کل توانسته با حمایت از بنگاه های خصوصی و بررسی های فنی و اقتصادی در سه گروه آمار و اطلاعات، ساختار حوزه ICT را در کشور به دقت بررسی کند که بتواند اولویت های وزارت را استخراج و پروژه های جاری را کنترل نماید. به غیر از آن نزدیک به ۵۰ هزار بنگاه اقتصادی فعال در حوزه شناسایی شد که کمک زیادی برای بیزنس پلن کشور خواهد بود.

[منبع :mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *