لیوان هایی بدون نیاز به نیروی جاذبه اختراع شد

لیوان هایی بدون نیاز به نیروی جاذبه اختراع شد
  • 1394/1/6
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، به دلیل اینکه در فضا نیروی جاذبه وجود ندارد دانشمندان برای مهار کردن این مشکل لیوان فضایی که نیازی به جاذبه ندارد اختراع کردند که این طرح ابداعی در گرانش صفر و نسل جدیدی از بطری ها و لیوان های مخصوص نوشیدن انواع مایعات در فضا است. عدم نوشیدن مایعات در فضا یکی از مشکلات اصلی فضانوردان است که دانشمندان با کمک چاپگر های سه بعدی لیوان هایی مخصوص نوشیدن در فضا اختراع نمودند که قیمت هر کدام از آنها ۴۰۰ دلار است.

طبق بررسی های انجام شده، این لیوان مخصوص نوشیدن مایعات توسط فضانوردان گردشگران، ساکنان آینده ی سیارات منظومه ی شمسی و توریست‌های فضایی ساخته شده است و چون مایعات در فضا به دلیل نبود نیروی جاذبه بهم می چسبند و حباب هایی سفت تشکیل می دهند، این لیوان های تولید شده با چاپگر های سه بعدی که در ۱۵ ساعت ساخته می شوند ایده ی مناسبی است و کارشناسان در نظر دارند این چاپگر های سه بعدی را به ایستگاه های فضایی انتقال دهند.

۳Dprinter

این لیوان ها به دلیل نی که درون خود دارند به فرد کمک می کنند تا مایعات را بدون تشکیل حباب های سفت ببلعد، علاوه بر آن به تازگی  دانشمندان دانشگاه کالج MASECH و دانشگاه ایالتی پرتلند نمونه ای از این طرح را به وسیله ی چاپگر های سه بعدی تولید کردند که مخصوص خوردن قهوه است و از جنس شیشه تشکیل شده است.

[منبع:Khabaronline]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *