مایکروسافت در حال کار بر روی یک دستگاه ویندوزفونی سازگار با اپ های اندرویدی است [شایعه]

مایکروسافت در حال کار بر روی یک دستگاه ویندوزفونی سازگار با اپ های اندرویدی است [شایعه]
  • 1394/1/7
  • مجتبی
  • 0

ما شرکت هایی مانند بلکبری را می بینیم که به کاربران اجازه می دهند از اپلیکیشن های اندرویدی در پلفترم اختصاصی آنها استفاده کنند. با این کار، مشتریان می توانند علاوه بر بهره بردن از اپلیکیشن های انحصاری بلکبری قادر به اجرای اپلیکیشن های اندرویدی نیز خواهند بود. حالا گزارشات جدیدی منتشر گردیده که اعلام می دارند مایکروسافت هم به دنبال انجام کاری مشابه بوده و قرار است یک تلفن هوشمند ویندوزفونی با قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندروید را روانه بازار سازد.

این اولین مرتبه ای نیست که شنیده می شود ردموندی ها به دنبال افزایش کارایی دستگاه های خود هستند. همانطور که احتمالا میدانید مایکروسافت می خواست قابلیتی جدید را به پلتفرم ویندوزوفن اضافه کند که اجرا اپ ها را سبک تر سازند. بجای آن شرکت مورد بحث ویژگی ای اضافه کردن که با آن می توان نسخه پشتیبان از اپلیکیشن ها و داده های آنها تهیه نمود.

lumia-cyan-windows-phone-8.1-640x640

در هر حال دلایل دیگری وجود دارند که چرا مایکروسافت اعلام نموده قرار است این امکان را ایجاد کند. یکی از نگرانی ها در مورد قوانین این است که گوگل میتواند در صورتی که مایکروسافت اجازه استفاده از اپ های گوگل پلی را بدون ایجاد تغییرات در دستگاه های ویندوزفونی بدهد، از این شرکت بازخواست نماید. مایکروسافت قطعا به دنبال یک نسخه سفارشی شده از اندروید خواهد بود تا امکانات و ویژگی های مورد نطرش را در ان پیاده سازی کند.

نگرانی دیگر اینجاست که مایکرووسافت در حال یکپارچه سازی اپ های ویندوزفون و ویندوز ۱۰ است که در اینصورت توسعه دهندگان برای عرضه اپلیکیشن های موبایلی با مشکلاتی مواجه خواهند شد. چراکه آنها نیاز خواهند داشت تا اپلیکیشن را به نحوی برای ویندوز ۱۰ نیز بهنیه کنند. البته احتمالا این غول نرم افزاری ردموندی فکر این مشکلات را هم کرده و پس از برگزاری کنفرانس مربوط به این ویژگی ها بیشتر با ایتراتزی جدیدش آشنا خواهیم شد.

[منبع: Ubergizmodo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *