توییتر اپلیکیشن Periscope را برای استریم آنلاین ویدئو در iOS عرضه کرد

توییتر اپلیکیشن Periscope را برای استریم آنلاین ویدئو در iOS عرضه کرد
  • 1394/1/7
  • مجتبی
  • 0

مدت هاست که در سایت های شبکه های اجتماعی بزرگ نظیر فیسبوک و توییتر کاربران می توانند وضعیت خود را به صورت لحظه ای و زنده با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر شما به دنبال اخبار جدید باشید این ویژگی برایتان بسیار کارا خواهد بود. اما استریم آنلاین ویدئو هم یک ویژگی است که برای خیلی ها ممکن است کاربردی باشد، مثلا دنبال کردن کنسرت ها. حالا توییتر از اپلیکیشنی به نام Periscope برای این منظور رونمایی کرده که فعلا برای کاربران iOS عرضه گشته.

این اپلیکیشن که توییتر از اوایل امسال کار بر روی آن را شروع کرده بود برای استریم آنلاین ویدئو بکار می رود. اساسا کاربران می توانند با اپلیکیشن مورد بحث اقدام به پخش و استریم زنده ویدئو از طریق گوشی های موبایل خود نمایند و همزمان به چت و گفتگو در باره آن ویدئو بپردازند. برای مثال فرض کنید که شما در یک رویداد حضور یافته اید. حالا با استفاده از Periscope می توانید همزمان هر آنچه مشاهده می کنید را به صورت زنده از طریق دوربین گوشی‌تان با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

periscope-640x555

برخی از اپلیکیشن ها وجود دارند که ابتدا ویدئو را ضبط می کنند و سپس آنها را آپلود می نمایند. اما در اپلیکیشن یاد شده می توانید به صورت زنده همزمان به ضبط اقدام به استریم و پخش آنلاین ویدئو نمایید. اینجاست که ارزش اپلیکیشن Periscope بسیار به چشم می آید. توییتر این اپ را برای رقابت مستقیم با سرویس Meerkat ایجاد نموده. استفاده از سرویس رقیب اخیرا در توییتر بسیار کاربرد داشته و بعید نیست همین موضوع دلیل ورود توییتر به این حوزه شده باشد.

آنچه بنظر می رسد Periscope  نسخه ای تکامل یافته و الهام گرفته شده از اپلیکیشن Meerkat است. اما وقتی سرویسی به صورت رسمی توسط خود توییتر عرضه شده قطعا بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. گفته شده که در آینده امکان آپلود محتوا به سرویس های دیگر نظیر یوتیوب هم برای اپلیکیشن مورد بحث در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

[button color=”gray2″ link=”https://itunes.apple.com/us/app/id972909677″ align=”center” target=”_blank”]دانلود از اپ استور[/button]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *