نتایج نظرسنجی وبسایت Phonearena درباره نسخه های درحال اجرای اندروید در گوشی های هوشمند

نتایج نظرسنجی وبسایت Phonearena درباره نسخه های درحال اجرای اندروید در گوشی های هوشمند
  • 1394/1/7
  • مهرداد فراهانی
  • 0

بسیاری از نشریه های مطرح دنیا که با تمرکز بر صنعت تلفن همراه فعالیت می کنند ممکن است درباره سهم دستگاه های مختلف از نسخه های اندروید کنجکاو باشند. به عبارت ساده، داشتن این آمار میتواند توانایی گوگل برای جذب کاربران و محبوبیت یک نسخه را مشخص کند، و سهم نسخه های قدیمی تر از اندروید که دیگر رسما حمایت نمی شوند و هیچ به روز رسانی را هم دریافت نمی کنند، را هم مشخص می کند.بر اساس آخرین آمار گوگل، مربوط به مارس ۲۰۱۵، تنها ۳٫۳ درصد از کل جمعیت اندروید در حال اجرای آخرین نسخه اندروید ۵٫۰ اب‌نبات چوبی هستند. و ۴۰٫۹ درصد کاربران از نسخه ۴٫۴ کیت‌کت استفاده می کنند، ۴۲٫۶ درصد هم از نسخه های مختلف اندروید ۴٫۱ تا ۴٫۳ جیلی‌بین بهره می برند، و ۵٫۹ درصد هم به اندروید ۴٫۰ تکیه کرده اند. ۷٫۳ درصد باقی مانده هم از اندروید ۲٫۳ و نسخه های پایین‌تر  بهره می برند.

اما نتایجی که از نظر سنجی وبسایت Phonearena به دست آمده متفاوت است. این آمار می گوید که سهم اندروید ۵.۰ حدود ۳۸٫۵ درصد می باشد و نسخه ی کیت‌کت همچنان محبوب است و سهم آن ۴۵٫۴۲ درصد می باشد. در حالی که سهم جیلی بین ۱۰٫۹۸ درصد و اندروید ۴ حدود ۱٫۷۴ درصد است.

Screen Shot 2015-03-26 at 6.28.52 PM

اما چرا این نتایج بسیار متفاوت از نتایج گوگل است؟ دلایل متعددی برای توضیح چنین اختلافی وجود دارد. اول از همه، احتمالا کاربران PhoneArena از دستگاه های بروز بهره می برند. دلیل دوم که قانع کننده تر می باشد این است که این نظرسنجی مربوط به گوشی های هوشمند است و آمار گوگل مربوط به کل دستگاه های اندرویدی می باشد. بسیاری از دستگاه هایی که از ROM های سفارشی شده با اندروید استفاده می کنند از نسخه های جدید اندروید بهره نمی برند و این موضوع بر آمار ها تاثیر می گذارد.

[منبع: Phonearena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *