بدنه ی هواپیمای Elytron 2S tiltrotor به اتمام رسید

بدنه ی هواپیمای Elytron 2S tiltrotor به اتمام رسید
  • 1394/1/9
  • علی رضاپور
  • 0

هواپیما ها بیش از صد سال است که بالای سر ما پرواز می کنند و هلی کوپتر ها هم بیش از ۸۰ سال. این وسایل با وجود آسایشی که برایمان به ارمغان آورده اند دارای معایبی هم هستند. هلی کوپتر بسیار کند حرکت می کند و هواپیما نمی تواند در هرجایی فرود بیاید یا شناور بماند. مهندسان شرکت Elytron با ترکیب این دو وسیله نقلیه، بدعتی در صنعت هوایی ایجاد کرده اند.

elytron-2s-complete-2

به تازگی خبر رسیده که این شرکت بدنه ی هواپیمای یاد شده را به اتمام رسانده است.این هواپیما فعلا ظرفیت فقط دو سرنشین را دارد. همانطور که از شکل زیر هم پیداست قسمت بال هواپیما از دو بخش ملخ های چرخنده و بال ثابت تشکیل شده است که این طراحی قابلیت پرواز با سرعت هواپیما و فرود به شکل هلی کوپتر را به Elytron 2S tiltrotor می دهد.

elytron-2s-complete-0

 طبق گفته ی یکی از مسئولان شرکت Elytron ، بدنه ی tiltrotor از جنس کامپوزیت کربن است که بسیار سبک تر و محکم تر از آلومینیم می باشد.همین عامل سبب شده تا سرعت هواپیما افزایش بیابد.کار بر روی بدنه، سیستم چرخش و مانور، بال ها، سیستم پرواز عمودی ، موتور و سیستم الکترونیکی و ارتباطی پایان یافته است.
در طراحی فعلی هواپیمای یاد شده ،طول بال ها ۸٫۵ متر و وزن آن نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم می باشد.مدیر عامل شرکت Elytron قول داده است که تا آخر سال ۲۰۱۵ بطور رسمی این هواپیما را آزمایش کند.
 [منبع:Gizmag]
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *