روزنگار ؛ بهترین ویجت های iOS 8/ فناوری فضایی ایران ۲۲ ساله شد و بیشتر

روزنگار ؛ بهترین ویجت های iOS 8/ فناوری فضایی ایران ۲۲ ساله شد و بیشتر
  • 1394/1/9
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

DARPA مشغول آماده کردن سرویسی بهتر از GPS است

GPS1-IIRM

شاید به جرات بتوان گفت که GPS یکی از بهترین سرویس هایی بوده که در اغلب تلفن های همراه و خودرو ها نصب شده است اما این سرویس نقاط ضعفی هم دارد.همین نقاط ضعف باعث شده است که DARPA به فکر ارائه ی سرویسی دیگر بیافتد.سرویسی که شرکت یاد شده در صدد ارائه ی آن می باشد قادر به نمایش موقعیت جغرافیایی شما خواهد بود؛حتی در نقاط کور. DARPA قصد دارد این سروریس را پس از تکمیل در اختیار ارتش ایالات متحده آمریکا قرار دهد.

بهترین ویجت ها برای iOS 8

widge

یکی از خصلت هایی که به ۸ iOS افزوده شده است، قابلیت پشتیبانی از ویجت ها می باشد؛ خصلتی که اساسا ساخته اندروید بوده است. برخی معتقدند که ویجت های iOS 8 از جهات گوناگونی با ویجت های اندروید متفاوت است.ویجت های iOS 8 به شما اجازه می دهد که فقط آنها را در قسمت notification (آگاه سازی) قرار دهید،در حالی که اندروید اختیارات بی نظیری را به شما می دهد.با این وجود،این بدان معنا نیست که ویجت های ارائه شده توسط iOS از رقبای اندرویدی خود در سطح پایین تری قرار داشته باشند.

۲۲ سالگی فناوری فضایی ایران

۱۶۰۸۱۲۶

به گزارش گویا آی تی، معاون حقوقی رئیس جمهور الهام امین زاده در مورد درک حقوقی مشارکت بین المللی ایران در فضا گفت: ما در صورتی می توانیم از فعالیت های صلح آمیز کشورمان در حوزه ی فضا دفاع کنیم که مجهز به قواعد حقوقی در این حوزه باشیم و هیچ کشوری نمی تواند جلوی فعالیت های صلح آمیز ایران را بگیرد و اگر ایران در معاهدات بین المللی حضور فعال داشته باشد، فعالیت های صلح آمیز تقویت می شود.

تصاویر جدیدی از گوشی هوشمند HTC One E9+ به بیرون درز پیدا کرد

۲

دیروز تصاویری از گوشی هوشمند HTC E9+ منتشر گردید و امروز هم یک سری رندر جدید از این محصول به بیرون درز یافته اند که از نماهای مختلف آن را نشان می دهند. اچ تی سی قرار است در طی یک رویداد که در تاریخ ۸ آوریل قرار است برگزار شود، تعدادی محصول جدید از جمله HTC One E9+ را معرفی نماید. همچنین گفته شده که چند گوشی از سری E هم معرفی خواهند شد که همگی از بدنه ای پلاستیکی بهره می برند. البته E9+ فریمی فلزی هم دارد که نمای بسیار خوبی به آن بخشیده.

تماس صوتی واتزآپ برای کاربران iOS تنها چند هفته فاصله دارد

WhatsApp-for-Windows-Phone-Receives-Major-Update

در کنفرانس توسعه دهندگان F8 فیس بوک که روز پنج شنبه برگزار شد. برایان اکتون که از بنیان گزاران واتزآپ است از ویژگی های جدید در تلفن همراه برای کاربران  iOS در چند هفته آینده خبر داد. او گفت که واتزآپ سال گذشته ویژگی های آن در اندروید اجرا شد حال پشتیبانی بعدی تماس صوتی در پلتفرم iOS است. تمامی کاربران اندروید در مورد قابلیت های تماس واتزآپ خبر دارند قبل از همه شما نیاز به یک کاربر اندرویدی برای دعوت به برقراری تماس با استفاده از نرم افزار دارید. حال کاربران اندروید می توانند از طریق پیام رسانی به تماس برقرار کنند و نیازی به دعوت نیست.

بهترین مکان های ایالات متحده آمریکا برای زندگی پس از بازنشستگی

o-HAWAII-570

اکثریت مردم از زمان جوانی بر این تلاش اند که با کار کردن زندگی بهتری داشته باشند و از خانواده خود حمایت کنند و این سخت کاری ها حس شادی و لذت بخشی را به زندگی می دهد. ممکن است که بازنشتگی آرزوی بسیاری از مردم سراسر جهان باشد و می خواهند پس از بازنشستگی زندگی جدیدی را شروع کنند. حال امروز در گویا آی تی قصد داریم که ۱۰ تا از بهترین مکان های ایالات متحده آمریکا را برای زندگی پس از بازنشستگی به شما معرفی کنیم.

عینک های سونی درحال حاضر در ده کشور به فروش می رسد

Sony-AR-780x420

تقریبا چند ماه پیش بود که کمپانی سونی از عینک هوشمند خود رونمایی کرده بود ولی در اولین روز این هفته یعنی دیروز، این محصول در ده کشور به فروش رسید. شاید بتوان این انتشار سریع عینک هوشمند سونی را شروع یک رقابت با عینک های هوشمند گوگل دانست.نام تجاری این محصول SED-E1 SmartEyeglass میباشد. SED-E1 SmartEyeglass با قیمت ۸۴۰ دلار در سایت سونی به فروش می رسد. برخلاف عینک های هوشمند مایکروسافت که از تکنولوژی “واقعیت مجازی” بهره می بردند، SED-E1 از تکنولوژی “واقعیت افزوده” پیروی می کنند.این بدان معناست که محصول نام برده، قادر به نمایش اطلاعات روی عینک تان خواهد بود. نکته ی جالب این است که با نمایش اطلاعات روی عینک، محیط بیرونتان را هم خواهید دید.شایداین فناوری را در فیلم های علمی تخیلی دیده باشید.

انتظار می رود گوشی وان پلاس Two به اندازه سامسونگ گلکسی S6 پرنفوذ باشد

انتظار می رود گوشی وان پلاس Two به اندازه سامسونگ گلکسی S6 پرنفوذ باشد

علی رغم تاکتیک های مشکوک بازاریابی و مشکلات اولیه جهت تامین مطمئن و امن، مدل وان پلاس One پس از عرضه مورد ستایش کاربران قرار گرفت و حال این مساله ما را با این تردید مواجه کرده است که آیا این شرکت قادر خواهد بود این مسیر را برای نسل بعدی پرچم دار خود یعنی وان پلاس Two نیز ادامه دهد.

پروژه ی Asteroid Redirect، فرود روی شهاب سنگ ها و برداشتن قسمتی از آن

پروژه ی Asteroid Redirect، فرود روی شهاب سنگ ها و برداشتن قسمتی از آن

اخیرا ناسا جزئیاتی از ماموریت Asteroid Redirect را منتشر کرده که نشان می دهد چگونه ممکن است کاوشگری روی شهاب سنگ یا سیارکی فرود بیاید و قسمتی از آنرا برای زمین سوغات بیاورد. پروژه ی Asteroid Redirect Mission یا به اختصار ARM بخشی از ماموریت Asteroid Initiative آژانس فضایی می باشد که در سال ۲۰۱۳ شروع شده بود. Asteroid Initiative نام ماموریتی است که هدف آن انتقال سنگ های فضایی به مدار قمری برای تحقیقات بیشتر می باشد.ماموریت ARM در سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد که در آن تکنولوژی ها و تکنیک های جدیدی استفاده خواهند شد که می توانند درک ما را از شهاب سنگ ها و شیوه ی مقابله با آنها برای امنیت هر چه بیشتر زمین را بالا ببرد.

در این ساعت به پایان روزنگار امروز گویا آی تی رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین اخبار حوزه فناوری منتشر شده امروز را برایتان مرور کردیم. همچنین می توانید در زیر لینک سایر مطالبی که امروز در گویا آی تی منتشر شده اند را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه نمایید.

دوربین های پوشیدنی به کمک نابینایان می آید تا مانع اصابت آنها به اجسام گردد

تصاویر بیشتر از ویندوز ۱۰ بر روی گوشی های هوشمند

راه اندازی وای فای در مجموعه تفریحی _ ورزشی توچال تهران

اپل واچ از ۱۰ آوریل در لندن، پاریس و توکیو، در فروشگاه مخصوص خودش به فروش می رسد

تست خم شدن Galaxy S6 Edge [تماشا کنید]

بدنه ی هواپیمای Elytron 2S tiltrotor به اتمام رسید

چگونگی برقراری تماس از طریق Mac, با استفاده از iPhone

لیست جدید مایکروسافت؛چه گوشی هایی از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می کنند؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *