خاص ترین طراحی اسمارت فون ها

خاص ترین طراحی اسمارت فون ها
  • 1394/1/10
  • علی رضاپور
  • 0

در قرن بیست و یکم، انقلابی در صنعت تلفن های همراه رخ داد که منجر به تولید اسمارت فون ها شد. رشد اسمارت فون ها به قدری است که هر روزه شاهد رونمایی آنها هستیم. شرکت های بزرگ دست به طراحی اسمارت فون های عجیبی زده اند که در ادامه خواهید دید.

امروزه اکثر گوشی های هوشمند طبق اصول معینی طراحی می شوند.به همین خاطر بسیاری از اسمارت فون ها شبیه هم هستند و کمپانی هایی مانند سامسونگ اکثر محصولات خود را مشابه یکدیگر می سازد اما هنوز هم می توان طراحی های خارق العاده را در میان این محصولات پیدا کرد.

لازم به ذکر است که اسمارت فون های زیر فقط مربوط به دو سال اخیر می باشند.

  • Samsung Galaxy Round:این محصول در اکتبر سال ۲۰۱۳ رونمایی شد.Galaxy Round Round  اولین اسمارت فون با طراحی خمیده در جهان بود.این نسخه تقریباً مشابه Galaxy Note 3 بوده است با این تفاوت که Galaxy Round خمیده است.برخی از ویژگی های این اسمارت فون عبارتند از:۳گیگابایت RAM، پردازنده ی Snapdragon 800، دوربین پشت ۱۶ مگاپیکسلی ،قاب چرمی و صفحه نمایش ۵٫۷ اینچ (۱۰۸۰x1920 پیکسل).
    Round
  • LG G flex: تقریبا چند هفه بعد از اینکه Samsung اولین نسخه ی خمیده ی دنیا را رونمایی کرد، G flex هم پرده برداری شد.همانطور که از شکل پیداست، بر خلاف Galaxy Round، این نسخه از بالا تا پایین خمیده است.این نسخه دارای صفحه نمایش ۶ اینچی(۷۲۰x1280) می باشد.پردازنده ی این نسخه هم مانند Galaxy Round مدل SnapDragon 800 است.همچنین دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، RAM دو گیگابایتی و باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر در ساعتی می باشد.
    G flex
  • BlackBerry PassPort:این اسمارت فون در اوایل سال ۲۰۱۴ منتشر شده بود.همانطور که از تصویر زیر پیداست، PassPrt نسبت به بقیه ی اسمارت فون ها پهن تر و دارای طراحی منحصر به فردی می باشد.نکته ی جالب اینجاست که صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی آن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ است.در زیر صفحه نمایش کیبوردی قرار دارد که بصورت لمسی کار می کند.passport

  • Samsung Galaxy Note Edge:این نسخه که بسیار شبیه به Galaxy Note 4 می باشد در سپتامبر سال ۲۰۱۴ منتشر شد.این محصول دومین اسمارت فون خمیده ی سامسونگ نیز هست اما این خمیدگی به هیچ وجه به خمیدگی Galaxy Round شباهت ندارد.این بار، کمپانی کره ای صفحه نمایش نسخه ی یاد شده را فقط در یک سمت خمیده ساخته است.در واقع اگز به شکل هم نگاه کنید خواهید دید که سمت راست Galaxy Note Edge خمیده است ولی سمت چپش نه.
    Note Edge
  • LG AKA:ظاهر این محصول بسیار عجیب و غیر قابل تصور است؛مخصوصا قاب پشتی آن که قابل جدا شدن می باشد. این طراحی به AKA شخصیت منحصر به فردی داده است. تنوع رنگ AKA هم آن را بسیار عجیب جلوه می دهد.
    AKA

  • Samsung Galaxy S6 Edge:بدون شک Galaxy S6 edge نمی تواند در این لیست نباشد.شاید بتوان طراحی این نسخه را شبیه نسخه ی Galaxy Note Edge دانست؛با این تفاوت که در مدل S6 Edge تقارنی در خمیدگی ها وجود دارد.ویژگی های این نسخه شبیه نسخه ی S6 میباشد؛صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی HD، پردازنده ی هشت هسته ای Exynos 7420، سه گیگابایت RAM، حافظه ی داخلی ۳۲ تا ۱۲۸ گیگا بایت از جمله  آنها است.این نسخه هنوز به بازار نیامده است اما قرار است ۱۰ آوریل در بازار جهانی فروش خود را آغاز کند.
    S6 Edge

[منبع:PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *