راه اندازی موتور جستجوی بومی شورای راهبری با حضور نمایندگان دولت

راه اندازی موتور جستجوی بومی شورای راهبری با حضور نمایندگان دولت
  • 1394/1/10
  • فرشته سعیدی
  • 2

به گزارش گویا آی تی، علیرضا یاری سرپرست پژوهشکده ی فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات گفت: با همکاری دولت و بخش خصوصی طرح موتور جستجوی بومی راه اندازی شد و مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته اند. همچنین افزود: طرح موتور جستجوی بومی به منظور برنامه ریزی و هدایت صحیح است و شورای راهبری موتور جستجوی بومی که از سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نمایندگان بخش خصوصی و نمایندگان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است وظیفه دارد به دستور وزیر ارتباطات، عملیاتی سازی شبکه ی ملی اطلاعات برعهده بگیرد.

علیرضا یاری تصریح کرد: تقویت بخش خصوصی و دستیابی به موقعیتی مستقل از حمایت دولت یکی از  مهم ترین راهبرد این طرح است و دولت وظیفه دارد طرح زیر ساخت های پر هزینه را بر عهده بگیرد که به مرور زمان با برنامه ریزی هزینه کرد از دولت برداشته و به بخش خصوصی واگذار می شود و در مورد خدمات جستجوی متنی، تصویری و همچنین موتور جستجوی نقشه، فراخوان های عمومی انجام می شود تا در جهت ارتقاء کیفی یا کمی خدمات از فعالان این حوزه حمایت گردد.

c01883393

وی افزود: با توجه به مدل کسب و کار شرکت ها از جمله خرید خدمت، تامین زیرساخت، مشارکت، وام و یا حمایتهای بلاعوض از تحقیق و توسعه، طرح های حمایتی بسیار متفاوتی شکل خواهد گرفت و ارائه دهنده خدمت مستقل از دولت هدف نهایی این طرح است. علیرضا یاری ادامه داد: دولت از همه ی ظرفیت های خود برای حمایت از توسعه ی کسب و کار، اشتغال زایی و شکوفایی صنعت فناوری اطلاعات به کار می برد و مشارکت و تعامل دو طرفه ی دولت با بخش خصوصی کمک قابل توجهی به شکل گیری شاهراه اطلاعاتی می کند تا بتواند به کاربران فارسی زبان خدمات بسیار خوب و مناسبی ارائه دهد.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. مبلغ ۱۷۰ میلیون در نظر گرفته شده
    ۱۷۰ میلیون چی؟!
    تومان، ریال، دلار، ین، فرانک، یورو، یوان، وووو؟!!!

    1. ممنون که اطلاع دادید به خاطر کم دقتیم ازتون معذرت می خوام ۱۷۰ میلیارد تومان بوده اصلاح شد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *