خودکار ARC به کمک بیماران پارکینسون می آید.

خودکار ARC به کمک بیماران پارکینسون می آید.
  • 1394/1/11
  • علی رضاپور
  • 0

شاید خودکار ARC در ظاهر به طور خنده داری بزرگ باشد اما بهترین گزینه برای بیماران مبتلا به پارکینسون جهت نوشتن می باشد.این خودکار توسط گروهی از دانشجویان کالج سلطنتی بریتانیا و کالج امپریال لندن برای یاری دادن به بیماران پارکینسونی طراحی شده است.بیماری‌ پارکینسون‌ یک‌ بیماری‌ دستگاه‌ عصبی‌ مرکزی‌ در سالمندان است که‌ مشخصه‌ آن‌ سفتی‌ عضلانی‌ پیشرونده‌ تدریجی‌، لرزش‌ و از دست‌ رفتن‌ مهارت‌های‌ حرکتی‌ می باشد‌. این‌ اختلال‌ هنگامی‌ رخ‌ می‌دهد که‌ نواحی‌ خاصی‌ از مغز توانایی‌ خود را در تولید دوپامین‌ (یکی‌ از ناقل های عصبی‌ در مغز) از دست‌ می‌دهند.
لرزش دست این بیماران باعث ایجاد مشکل در نوشتن می شود و اینجاست که خودکار ARC به کمک آنها می شتابد.ویبراتور (لرزاننده) های به کار رفته در این وسیله باعث ایجاد  کنترل بیشتر در دست بیمار می شود. به علاوه، در پس اندازه ی بزرگ این وسیله هم دلیلی نهفته است. حجم زیاد این خودکار باعث می شود تا راحت تر آن را در دست بگیریم.

۳۰۴۴۲۹۱-inline-i-1-a-pen-for-people-with-parkinsons-copy

Lucy Jung ،رهبر این گروه، اذعان کرده است:

هدف اصلی گروه ما ساختن خودکار برای بیماران مبتلا به پارکینسون نبود.هدف ما این بود که یک دستگاه شبیه ساز پارکینسون بسازیم تا راه حلی برای این مشکل بیابیم.

Lucy Jung و گروهش در فکر پروژه های دیگری هم هستند.

[منبع:EnGadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *