تویوتا خودروهای ارزان قیمت تر را هم به ترمز خودکار تجهیز می‌کند

تویوتا خودروهای ارزان قیمت تر را هم به ترمز خودکار تجهیز می‌کند
  • 1394/1/11
  • مجتبی
  • 0

اگر به دنبال ویژگی های جدیدی در صنعت خودروسازی هستید، مثلا قابلیت ترمز خودکار در شرایط حساس، حتما نیازی به خرید یک ماشین لوکس و گران قیمت نخواهید داشت. تویوتا اخیرا از استراتژی جدید خود برای تجهیز اکثر خودروهایی تولیدی خود به ترمز اوتوماتیک، پرده برداشته است و دیگر این قابلیت را فقط برای مدل های سطح بالا قرار نخواهد داد.

تکنولوژی مورد اشاره هزینه ای بسیار پایین در حدود ۳۰۰ تا ۶۵۰ دلار در بر دارد که در اویل برای وسایل نقلیه ای که از دو چرخ بهره می برند، ایجاد شده بود. اما حالا این شرکت خودروسازی امیدوار است تا تکتولوژی مورد بخث را برای تقریبا همه خودروهای سال ۲۰۱۷ خود در نظر بگیرد.

Lexus-725x420

بنابر این مشاهده چنین قابلیتی در آینده بسیار نزدیک امکانپذیر است. هر چند که می توان ویژگی ترمز خودکار و فناوری های وابسته به آن را هم اکنون هم در برخی مدل های لوکس شرکت تویوتا مشاهده نمود. اما چیزی که مشخص است، هدف شرکت یاد شده برای عمومی سازی فناوری جدید ترمز خودکار در اکثر محصولات تولیدی خود است. احتمال اینکه پس از تویوتا سایر شرکت های بزرگ خودروسازی هم دست به انجام اینکار بزنند و راه این شرکت را ادامه دهند بسیار زیاد است. پس می توان به نوعی تویوتا را آغازگر استفاده از تکنولوژی های سطح بالا در خودروهای معمولی دانست.

[منبع:  Engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *