با کمک فناوری چراغ های خودرو با نگاه راننده تغییر می کند

با کمک فناوری چراغ های خودرو با نگاه راننده تغییر می کند
  • 1394/1/13
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، اپل در فناوری از مرز تخیل و علم فراتر رفت و توانست جهت پرتو های چراغ های جلوی خودرو را با حرکت چشم راننده تغییر دهد. از علایم ساده راهنمایی و رانندگی جاده با رنگ‌های شب‌تاب گرفته تا چراغ‌های خیابان که با تشخیص حضور یک خودرو روشن می‌شوند از فناوری های نو ظهور هستند و اکنون واکسهال/ اپل تصمیم دارد از یک فناوری دیگر پرده‌ برداری و همه را غافل‌گیر کند. در این فناوری عجیب  امکان تغییر مسیر نور چراغ‌های جلوی خودرو با حرکت چشم راننده وجود دارد.

طبق گزارشات، Adaptive Forward Lighting یا «روشنایی تطبیقی مسیر روبرو» فناوری حاضر واکسال / اپل است که الگوهای روشنایی مختلف برای محیط‌ های رانندگی مختلف ، فعال سازی خودکار نور کامل و همچنین روشن کردن پیچ‌ های پیش رو زودتر از رسیدن به آن‌ها با کمک تغییر جهت فرمان از عملکردهای این فناوری است و کمپانی فناوری در این باره گفت: حدود دو ساعت تغییر جهت نور چراغ‌ های جلو با چشم بررسی شد و این فناوری فقط جهت پرتوهای چراغ جلو را تغییر نمی‌دهد بلکه شدت پرتو را نیز تنظیم می‌کند و دارای یک دوربین است که با استفاده از آن حرکت نقاط مشخصی از صورت راننده مانند چشم‌ها و بینی را کنترل می کند. علاوه بر این در هوای تاریک‌ تر مثلا هنگام گرگ‌ و میش یا در هنگام شب دیود های عکس مرکزی و حس‌ گر های فروسرخ محیطی در هر ثانیه پنجاه بار یا بیشتر چشم‌های راننده را اسکن می‌کنند.

۱۵-۳-۳۰-۵۴۳۴۳vauxhall-opel-eye-tracking-headlights-2

ازجمله مشکلاتی که این فناوری داشت;۱. اگر انسان چشم ها و صورت خود را بیش از حد پیش بینی شده به این طرف و آن طرف می برد پرتو های چراغ هم به این سمت و آن سمت می رفتند.۲. پروسه ی گردآوری و محاسبه همه این اطلاعات و در نتیجه عکس‌العمل چراغ بسیار کند بود که برای مشکل اول باید از یک الگوریتم استفاده شود تا پاسخ چراغ‌ها تا حدی به تأخیر افتد و تغییر جهت پرتو آهسته تر و روان تر صورت گیرد و برای مشکل دوم سیستم باید ارتقا پیدا کند.

[منبع:Khabaronline]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *