بلومبرگ: سامسونگ سازنده چیپ A9 آیفون های آینده خواهد بود

بلومبرگ: سامسونگ سازنده چیپ A9 آیفون های آینده خواهد بود
  • 1394/1/14
  • مجتبی
  • 0

درمورد اینکه چه کسی قرار است چیپ A9 اپل را برای آیفون های آینده این شرکت تولید نماید صحبت های زیادی وجود دارد. دو شرکت اصلی وجود دارند که بیشترین صحبت ها در مورد آنهاست که یکی سامسونگ و دیگری TSMC. با توجه به چیپ های گذشته ای که برای اپل توسط سامسونگ ساخته شده، بنظر می رسد که این غول کره ای باز هم سفارش ساخت جدیدترین نسل پردازنده های کوپرتینو را به عهده خواهد گرفت.

بر اساس گزارشی که از بلومبرگ منتشر گردیده، این نشریه اعلام نموده که بر اساس منابع اطلاعاتی آنها، سامسونگ قرار داد ساخت چیپ های نسل آینده شرکت اپل را به دست خواهد آورد. با توجه به تاریخچه ای که از اپل می دانیم احتمالا این چیپ در نسل جدید آیفون یعنی iphone 6s استفاده خواهد شد.همچنین در گذشته نیز گزارشاتی دیگر منتشر شده بود که اعلام می کرد سامسونگ قرار است بخش عمده پردازنده A9 را تولید کند.

TSMC-on-Track-to-Win-A9-iPhone-7-Orders-from-Apple-Report

البته اگر به گذشته برگردیم شایعاتی نیز منتشر شده بود که طی آن گفته شده بود TSMC سازنده بخش عمده چیپ مورد بحث برای کوپرتینو خواهد بود. پس از این شایعه گزارشی دیگر منتشر گردید که بیان داشت ۷۵ درصد کل چیپ مورد اشاره توسط سامسونگ ساخته می شود. در هر صورت امروز با گزارشی که از منبع معتبر بلومبرگ منتشر شد اینطور به نظر می رسد که ورف به نفع شرکت کره ای برگشته و به احتمال زیاد این شرکت سازنده A9 است. در صحبتی دیگر هم آمده که شرکت Globalfoundries نیز در این کار با سامسونگ همکاری دو جانبه خواهد شدات.

با توجه به اینکه سامسونگ هم اکنون به فناوری ۱۴ نانومتری در ساخت پردازنده های خود دست یافته، و نیز با توجه به اینکه در همین زمان TSMC از فناوری ۲۰ نانومتری برای تولید چیپ پردازنده استفاده می کند، باز هم شانس کره ای ها را افزایش می دهد. متاسفانه اما هیچ کدام از شرکت های یاد شده هنوز اظهار نظری در اینباره نداشته اند.

[منبع:‌UberGizmodo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *