ساخت خانه ۵۰۰ دلاری از مواد بازیافتی امکان پذیر شد

ساخت خانه ۵۰۰ دلاری از مواد بازیافتی امکان پذیر شد
  • 1394/1/15
  • علیرضا اصغری
  • 0

وقتی درباره هزینه های سرسام آور اجاره در شهری مثل سان فرانسیسکو صحبت می کنیم، و یا زمانی که بحثِ هزینه داشتن یک سرپناه برای شما در  کلان شهر ها می شود، نگرانی به سراغ همه ما می آید. ولی حال بیایید با ایده ای که شاید کمی هم ضد فرهنگ رایج باشد آشنا شویم.

به نظر شما امکان ساخت یک خانه با قیمت ۵۰۰ دلار، از داشتن فقط یک طرح تا انتها، وجود دارد؟ جواب این سوال، مثبت است، ‌هر چند در این ۵۰۰ دلار قاعدتا هزینه زمین محسوب نشده است و نیمه از رقم یاد شده،‌ بابت مصالح بنا هزینه خواهد شد. در کنار همه اینها،‌ نکته مهم این است که این خانه از مواد و زباله های بازیافتی و نیز وسایل اهدایی ساخته شده است تا بتوان تا حد ممکن هزینه تمام شده برای ساخت را پایین آورد. آن طور که Scott Brooks ساکن در قسمت شمال غربی اقیانوس آرام، مدعی شده است، ساختِ این منزل محقر با هزینه کمتر از ۵۰۰ دلار (حدود یک میلیون و ششصد هزار تومان) به اتمام رسیده است.

این خانه که در زمینی ۸ هکتاری متعلق به دوستِ فرد سازنده بنا شده است،  فضایی به بزرگی حدود ۸ متر مربع دارد و فقط برای یک فرد تنها میتواند مناسب باشد. Brooks پس از یک گشت و گذار دو ساله در آفریقا و متعاقب آن،‌ بازدید از کشورهای تایلند، هند،‌ نپال، مونتانا و آلاسکا، ‌به ایده ساخت این خانه رسید. او پس از بازگذشت به کشورش، ابتدا شروع به کار و تولید در یک مزرعه ارگانیک نمود و سپس به ایده داشتنِ “یک خانه نقلی” برای زندگی رسید.

البته خوب است این نکته را به خاطر داشته باشید که این خانه،‌ در واقع فقط یک استخوان بندی بدون پوشش است و هیچ گزینه ای جهت تامین انرژی مانند وسایل برقی، سیستم لوله کشی،‌ یخچال،‌ فریزر در آن تعبیه نشده است. همچنین تا کنون پوششی برای نمای بیرونی آن کار نشده است. اگر شما سرمایی هستید، می توانید توسط یک اجاق هیزمی اهدایی، خودتان را گرم نمایید. ولی چنانچه به فکر نظافت خودتان باشید،‌ مجبورید از یک حمام که در بیرون خانه قرار دارد، ‌استفاده نمایید.

Brooks Home 5

Brooks Home 6

Brooks Home 2

Brooks Home 3

Brooks Home 4

منبع: [ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *