نقد و بررسی آنتی ویروس AVG برای سیستم های اندرویدی

نقد و بررسی آنتی ویروس AVG برای سیستم های اندرویدی
  • 1394/1/16
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

AVG یکی از شرکت های فعال در زمینه تامین امنیت رایانه هاست که مدتی است با عرضه برنامه AntiVirus Security شانس خود را در زمینه تامین امنیت گوشی های اندرویدی نیز امتحان کرده است. شاید بتوان جذب ۱۰۰ میلیون کاربر از سراسر دنیا را دلیلی بر موفقیت برنامه AntiVirus Security و اعتماد کاربران به این شرکت دانست ولی داستان به همین جا ختم نمیشود چون برنامه مذکور با وجود داشتن انواع و اقسام امکانات به درد بخور نقاط ضعفی هم دارد که در زیر به طور مختصر اشاره ای به آنها خواهیم داشت.

 screenshot_9_q90

نقاط قوت

خوب قبل از هر چیز بگذارید برویم سراغ چیزهای خوب! همانطور که در فوق گفته شد یکی از نقاط مثبت برنامه AntiVirus Security برخورداری از امکانات متنوع است. در واقع این برنامه نه تنها امنیت گوشی شما را تامین میکند بلکه میتواند در حفظ بهتر حریم شخصی و استفاده بهینه از گوشی تان نیز به شما کمک کند. اگر بخواهیم نگاهی اجمالی بر امکانات اضافی این آنتی ویروس داشته باشیم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم: قابلیت پیدا کردن و موقعیت یابی گوشی گم شده یا به سرقت رفته شما با استفاده از سرویس نقشه های گوگل (گوگل مپس)، امکان قفل کردن یا پاک کردن کلی اطلاعات گوشی برای حفاظت از حریم شخصی شما، امکان توقف و خروج از برنامه ها یا پروسه هایی که باعث کند شدن گوشی میشوند، شناسایی تنظیمات غیر ایمن گوشی و ارائه توصیه هایی برای تغییر آنها به شکلی ایمن، کنترل کامل بر میزان مصرف شارژ باطری، نمایش اعلان در صورت رسیدن شارژ باطری به حدی خاص و امکان فعال کردن حالت صرفه جویی در مصرف شارژ، کنترل کامل بر میزان ترافیک مصرفی اینترنت از طریق ۳G یا ۴G و نمایش اعلان در صورت رسیدن مصرف شما به حد مجاز مصرف ماهانه، امکان استفاده بهینه از فضای حافظه گوشی یا کارت حافظه با امکان حذف برنامه ها یا بازی ها یا انتقال آنها از حافظه گوشی به کارت حافظه یا بالعکس، امکان قفل کردن گوشی و قرار دادن پیغامی در صفحه قفل برای کمک به شخصی که گوشی شما را پیدا میکند، امکان زنگ خوردن گوشی حتی اگر گوشی در حالت بیصدا قرار داده شده باشد، امکان حذف کلیه افراد موجود در دفترچه تلفن دستگاه، پیامک ها، عکس ها، پیشینه مرور در اینترنت و تقویم، امکان مسدود یا فیلتر کردن تماس ها و پیامک ها و بالاخره امکان فرمت کارت حافظه و بازیابی تنظیمات ابتدایی پیش فرض (کارخانه) برای دستگاه.

 screenshot_18_q90

یکی از نقاط قوت برنامه AntiVirus Security در رابطه با تامین امنیت گوشی، اسکن همه جانبه گوشی برای یافتن بدافزارهاست اسکنی که حتی شامل پیامک ها نیز میشود. به تمام این امکانات دو قابلیت ضد سرقت یعنی تله دوربین (به این صورت که تصویر شخصی که ۳ بار گذرواژه گوشی شما را اشتباه وارد کند به صورت مخفیانه گرفته شده و برای شما ایمیل میشود) و قفل سیم کارت (قفل سیم کارت گوشی شما در صورت جایگزینی آن با سیم کارتی دیگر) را نیز اضافه کنید. خوب حالا فکر میکنم منظور ما را از متنوع بهتر درک کرده باشید!

 ۳۵۸۲۹۴-ignore-list

نقاط ضعف

متاسفانه یکی از نقاط ضعف برنامه AntiVirus Security زمان زیادی است که برای اسکن ها صرف میکند، زمانی حدود دو دقیقه برای اسکن کامل که در آنتی ویروس هایی همچون بیت دیفندر تنها چند ثانیه به طول میانجامد. اما نگران نباشید چون این اسکن طولانی باعث کند شدن گوشی (بسته به نوع گوشی شما) نخواهد شد. قابلیت حفاظت از مرورگر اینترنتی نیز به نظر میرسد در گوشی های گالاکسی S4 به خوبی جواب نمیدهد. همچنین اگر برنامه گوشی را قفل کند هنوز هم امکان دسترسی به نوار اعلانات و مشاهده اجمالی صفحه آغازین گوشی وجود دارد که به سارقان اجازه فعال یا غیرفعال کردن وای فای و جی پی اس و همچنین مشاهده اعلانات و پیامک ها با وجود قفل بودن گوشی را میدهد. هر چند AntiVirus Security به شما اجازه میدهد که خودتان برنامه هایی را به عنوان بدافزار معرفی کنید و دسترسی به آنها را مسدود نمایید، اما وقتی این کار را کردید دیگر امکان بازگشت ندارید و دسترسی به آن برنامه ها برای همیشه مسدود خواهد بود مگر اینکه خود برنامه خلاف آن را تشخیص دهد. یا از این قابلیت استفاده نکنید یا اگر استفاده میکنید به یاد داشته باشید که نمیتوانید بعدا نظرتان را عوض کنید. از دیگر نقاط ضعف برنامه آن است که با وجود داشتن رابط کاربری تمیز و شیک هنوز هم دسترسی به برخی از قابلیت ها همچون پورتال وب و گزینه های مربوط به پیامک ها به راحتی صورت نمیگیرد.

 ۳۵۸۴۴۰-call-and-sms-blocking

سخن آخر

با وجود برخورداری از امکانات فوق العاده و به درد بخور، AntiVirus Security هنوز هم نیازمند اصلاحات خرده ریز در گوشه و کنار خود است که امیدواریم شرکت AVG آنها را مد نظر قرار دهد.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *