آیا می دانید که اولین گوشی با صفحه نمایش سه بعدی در سال ۲۰۰۲ عرضه شد؟

آیا می دانید که اولین گوشی با صفحه نمایش سه بعدی در سال ۲۰۰۲ عرضه شد؟
  • 1394/1/18
  • مبين
  • 0

ممکن است که دو گوشی هوشمند HTC EVO 3D و LG Optimus را به یاد داشته باشید حضور آن ها به سال ۲۰۱۱ باز می گردد که به عنوان اولین گوشی های هوشمند با صفحه نمایش سه بعدی روانه بازار شدند اما به اندازه کافی نظر مشتریان را جلب نکردند و باعث به وجود آمدن انقلاب در صنعت گوشی های هوشمند نشدند.

نکته جالب اینجاست که اولین گوشی های هوشمند ۳D جهان این دو نیستند و اولین آن ها مربوط به سال ۲۰۰۲ است. در ماه نوامبر سال ۲۰۰۲ شرکت شارپ گوشی هوشمند mova SH251iS را با صفحه نمایش سه بعدی که البته در ساخت آن از تکنولوژی اختلاف دید استفاده کرده بود نیز روانه بازار کرد. این دستگاه فقط در ژاپن عرضه شد و احتمالا شما هرگز خبر راه اندازی آن را نشنیده اید.

Capture

این تلفن همراه دارای صفحه نمایش ۲٫۲ اینچ بود که از همان تکنولوژی که در ساخت دو گوشی هوشمند Evo 3D و Optimus 3D استفاده شده بود بهره میبرد. حال نحوه عملکرد آن به این شرح بود که برای دیدن اثر سه بعدی روی تصاویر هیچ نیازی به عینک یا وسیله خاص نبود. دوربین این دستگاه که ۰٫۳ مگاپیکسلی بود توانایی تبدیل تصاویر به سه بعدی را نداشت برای همین از یک اپلیکیشن ویرایشگر کمک می گرفت. همچنین کاربر می توانست که محتوای سه بعدی را از اینترنت دانلود نماید.

summmm

در سال ۲۰۰۷ هم سامسونگ تلفن همراه SCH-B710 را روانه بازار کرد که توانایی عکس برداری سه بعدی را نیز داشت و این کار را به کمک یک جفت دوربین ۱٫۳ مگا پیکسلی انجام می داد. صفحه نمایش این دستگاه ۲٫۲ اینچ با وضوح ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل بود و از همان تکنولوژی موجود در گوشی شارپ استفاده می کرد. نظر شما درباره این خبر چیست؟

منبع: [phonearena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *