ماژول دوربین “آر پی جی” مانندِ مدلِ AIR A01 المپیوس می تواند منجر به دستگیری شما گردد

ماژول دوربین “آر پی جی” مانندِ مدلِ AIR A01 المپیوس می تواند منجر به دستگیری شما گردد
  • 1394/1/18
  • علیرضا اصغری
  • 0

در ماه فوریه گذشته شرکت المپیوس ماژول دوربین مدل AIR خود را معرفی نمود که در واقع به نوعی با نگاهی به ماژول دوربین مدل QX1 شرکت سونی ساخته شده بود. برای کسانی که برای اولین بار است در باره آن می شنوند، باید توضیح دهیم که اساسا ایده اولیه این مساله این بوده است که بتوان از این ماژول در ترکیب با گوشی تلفن همراه ستفاده کرد تا همزمان کاربر  قادر باشد  یک لنز واقعی دوربین به تلفن خود وصل نمایید . مزیت این کار این است که به عکاسان اجازه می دهد تا بتوانند تصاویر بهتری را با دوربین خود شکار نمایند.

خب،‌ به نظر میاد که طرح و ایده جالبی باشد. هر چند نوع طراحی نیز خود منجر به بعضی تنظیمات جالب می گردد، ‌درست مانند چیزی که در عکس زیر مشاهده می نمایید که توسط فردی تهیه و در وب سایت PhotoRumors منتشر گردید. در واقع این فرد یک لنز ZUIKO ساخت المپیوس و با شماره مدل ED 300mm f/2.8 را به ماژول دوربین Olympus AIR متصل نموده است. ولی با توجه به نوع طراحی لنز و نیز طول بلند آن،‌ می توانید آن را طوری سرهم نمایید که به نظر آید که شما یک خمپاره انداز را بر دوش گذاشته و آماده شلیک هستید.

Olympus-AIR-A01-Camera-Module

البته قطعا عکاسان متوجه این موضوع خواهند شد که این فقط یک لنزِ زومِ بزرگ و دراز است ولی ما گمان می کنیم که چنانچه شما این لنز را بر دوش خود سوار کرده و مشغول قدم زدن در خیابان شوید،‌ می تواند به راحتی این گمان را در دیگران به وجود آورد که شما یک سلاح در دست دارید و نهایتا حتی منجر به دستگیری شما نیز گردد. چیزی که البته ما به هیچ وجه،‌ انجام و امتحان کردنِ آنرا به شما توصیه نمی کنیم.

چنانچه شما واقعا به دنبال داشتن این لنز و ماژول هستید، به طور قطع راه های ایمن تری برای حمل این لنز وجود خواهد داشت. ولی ما نیز منکر این مساله نیستیم که این نحوه تنظیم و بستن لنز،‌ حتما کار کردن و مدیریت آن را راحت تر می نماید.

ولی حالا شما در این باره، چطور فکر می کنید؟

 

 

 

Olympus Air

Olympus Air

Olympus Air A01-1

Olympus AIR A01

Olympus Air A01-2

Olympus AIR A01

Olympus Air A01-Rocket

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *