برگزاری جشنواره ی دانش آموزی پرتاب موشک توسط ناسا

برگزاری جشنواره ی دانش آموزی پرتاب موشک توسط ناسا
  • 1394/1/19
  • علی رضاپور
  • 0

بیش از ۳۰ مدرسه ی مقطع راهنمایی و دبیرستان در پانزدهمین سالگرد جشنواره ی پرتاب موشک های دانش آموزی مصادف با ۱۰ آوریل (جمعه، ۲۰ فروردین) آماده ی رقابت خواهند بود. این جشنواره هر ساله توسط مرکز هوا و فضای Marshall ناسا واقع در Alabama ، Huntsville برگزار می شود.

تیم های مدارس راهنمایی و دبیرستان در این رقابت قرار است موشک هایشان را حداقل تا ارتفاع یک مایلی (هر مایل برابر است با ۱٫۶۰۹۳۴ کیلومتر) پرتاب کنند. شرکت کنندگان باید محاسبات پیچیده ای را درمورد چتر نجات موشک و نحوه ی فرود محموله آن بر روی زمین انجام دهند. همچنین دانشجویان شرکت کننده در این رقابت، در دو بخش مریخ نورد های مینی (mini MAV) و مریخ نورد های ماکس (maxi MAV) شرکت می کنند. در رشته ی مریخ نورد های مینی (mini MAV) شرکت کنندگان باید موشکی را حامل مریخ نورد خود یک مایل به آسمان بیاندازند و سپس مریخ نورد خود را از آن ارتفاع دوباره با موفقیت به زمین برگردانند. جایزه ی این رشته ۵۰ هزار دلار برای تیم برنده می باشد.

تمام موشک ها، از رشته های دانش آموزی تا دانشجویی، در منطقه ی Bragg Farms واقع در Toney ، Alabama رخ خواهد داد. شروع جشنواره در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۰ آوریل در رشته ی Maxi-MAV برگزار می شود. از ساعت یک بعد از ظهر نیز مسابقات دانش آموزی آغاز می گردد.

برندگان رشته های مختلف می توانند طراحی های خود را به ناسا ارائه دهند و در ناسا شروع به کار کنند.

 [منبع: NASA]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *