یخچال های طبیعی تا پایان قرن ۲۱ نابود می شوند

یخچال های طبیعی تا پایان قرن ۲۱ نابود می شوند
  • 1394/1/21
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، تا پایان قرن بیست و یکم بخش قابل توجه یخچال های غرب کانادا به کلی از بین می روند و فقط در فیلمهای قدیمی مستند و علمی دیده خواهند شد. دانشمندان هشدار داده اند که این یخچال های عظیم یخی با سرعتی بیشتر از قبل ذوب می شوند و آنقدر عملیات ذوب سریع است که پیش بینی می شود تا پایان قرن ۲۱ کاملا ذوب می شوند که این یافته های جدید فقط قسمتی از مطالعه ای است که در آن تاکید شده است بشر در حفظ یخچال های زمین کوتاهی کرده است.

IMAGE634648552843464118

تقریبا دویست هزار یخچال طبیعی در سراسر جهان وجود دارد که یک دهم این تعداد در آلبرتا و ایالت های بریتیش کلمبیا واقع در غرب کانادا قرار دارد که تعداد یخچال طبیعی در این نقطه از جهان به وسعت ۲۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و متوسط ضخامتی درحدود ۱۱۲ متر دارند. تحقیقات تازه ای که در مورد یخچال ها صورت گرفته است نشان می دهد که هر سال یک درصد از حجم آنها ذوب می شود که می توان گفت یخچال های طبیعی غرب کانادا درجهان سریعترین میزان ذوب شدن را دارند.

قبل از این به نظر می رسید فقط قسمتی از یخچال های غرب کانادا تا پایان قرن ۲۱ ذوب می شوند اما در تحقیقات جدید می توان نتیجه گرفت تا ۲۵ سال آینده همزمان با شدت گرفتن روند ذوب شدن یخچالها دیگر از این مجموعه دیدنی چیزی باقی نمی ماند.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *