نقد و بررسی بازی Flight Pilot Simulator

نقد و بررسی بازی Flight Pilot Simulator
  • 1394/1/22
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

بازی های هواپیمایی همیشه طرفداران خاص خود را داشته اند و بیشتر در دو سبک جنگی و شبیه سازی عرضه شده اند. در بازی های هواپیمایی جنگی شما خلبان هواپیمایی جنگی هستید و باید با نیروهای هوایی و زمینی دشمن روبرو شوید. کسانی که عاشق جنگیدن در آسمان ها هستند بیشتر به این سبک گرایش دارند اما هستند کسانی نیز که بخواهند خلبانی یک هواپیمای تفریحی یا مسافربری را بدون جنگ و درگیری تجربه کنند. برای این دسته از کاربران شبیه سازهای هواپیما جالب تر خواهد بود چون در این سبک بازی ها خبری از جنگ و درگیری نیست و تمام تمرکز بازی روی مهارت های خلبانی شماست. البته نبودن جنگ و درگیری در این بازی ها به معنای خالی بودن آنها از چالش های مختلف نیست. شما در برخی از شبیه سازهای هواپیما ماموریت هایی مثل اطفای حریق را بر عهده میگیرید که شاید انجام موفق آنها کمتر از پیروزی در یک نبرد هوایی نباشد. در زیر به بررسی یکی از شبیه سازهای هواپیما به نام Flight Pilot Simulator خواهیم پرداخت.

 ۴_flight_pilot_simulator_3d

همیشه داشتن یک تصویر معرف (اسپلش) خوب هنگام بارگذاری بازی نقش بسزایی در انتقال حس و حال آن بازی خواهد داشت. در مورد Flight Pilot Simulator این تصویر به خوبی انتخاب شده است: تصویر یک هواپیمای مسافربری در آسمان ها از نمای جلو و اندکی مایل به چپ با خطوط قرمز رنگ روی بدنه هواپیما که بیشتر آدم را به یاد Turkish Airlines میاندازد. منوی بازی بسیار ساده است. در قسمت بالا شما تعداد ستاره های دریافتی و پولی که جمع آوری کرده اید را میبینید و در قسمت پایین چهار دکمه پرواز، اخبار، تنظیمات و پکیج ها قرار دارند. با لمس دکمه پرواز وارد بازی خواهید شد که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد. لمس دکمه اخبار نیز آخرین اخبار بازی را به شما نشان میدهد. وقتی ما این دکمه را لمس کردیم آخرین اخبار بازی این بود: اضافه شدن حالت پرواز آزاد به بازی. دکمه بعدی دکمه تنظیمات است که با لمس آن پنجره ای بازی میشود که در آن میتوانید موسیقی یا صوت بازی را غیرفعال کنید. این پنجره بسیار ساده است. شاید اگر گزینه هایی برای تنظیمات گرافیکی و مخصوصا شیوه های مختلف برای کنترل هواپیما (مثل بازی های اتومبیل رانی) در آن قرار داده شده بود بهتر می‌بود. دکمه بعدی دکمه پکیج هاست که با لمس آن وارد صفحه دیگری میشوید که در آنجا میتوانید هم پول درون بازی (سکه) را با پول واقعی خریداری کنید و همچنین اقدام به خرید سه پکیج مختلف از هواپیماها که نمونه های آنها را روی خود پکیج میتوانید ببینید بنمایید.

 screenshot_2_q90

در وسط صفحه هواپیمایی که قرار است خلبان آن شوید را میبینید. این هواپیما در محلی شبیه به یک گاراژ بزرگ قرار دارد. شما میتوانید با حرکت انگشت روی صفحه نمایشگر هواپیمایتان را از جهات مختلف برانداز کنید. اولین هواپیمایی که در این بازی به شما داده میشود یک هواپیمای یک موتوره است که بیشتر شبیه به هواپیماهای تک سرنشین تفریحی است. با لمس دکمه پرواز وارد قسمت ماموریت ها خواهید شد. ماموریت ها هر کدام دسته بندی خود را دارند و به صورت خطی پشت سر هم قرار گرفته اند. شما تا ماموریت های یک دسته بندی را انجام ندهید نمیتوانید ماموریت های دسته بندی بعدی را انجام دهید. همچنین در هر دسته بندی باید ماموریت ها را به ترتیب انجام دهید. مثلا نمیتوانید از همان ابتدا ماموریت آخر دسته بندی را انجام دهید. در این بازی ۵ دسته بندی قرار دارد که از مبتدی شروع شده و به پیشرفته ختم میشود. دسته بندی اول بیشتر جنبه آموزشی را دارد و به شما روش پرواز کردن و فرود آمدن را یاد میدهد البته ماموریت آخر این دسته بندی یک ماموریت ویژه برای اطفای حریق است که عملا مهارت های شما در خلبانی را به بوته آزمایش میگذارد.

 screenshot_3_q90

شما با انجام هر ماموریت مقدار مشخصی سکه مثلا ۲ هزار یا ۵ هزار سکه دریافت خواهید کرد که از این سکه ها میتوانید برای خرید پکیج های هواپیماها استفاده کنید. البته جای وسایل ارتقایی در این بازی خالی است. هیچ گزینه ای فعلا برای ارتقای هواپیماها وجود ندارد که امیدواریم در نسخه های بعدی بازی اضافه شود. هر چقدر یک ماموریت را بهتر انجام دهید ستاره های بیشتری دریافت خواهید کرد (حداکثر سه ستاره)، البته بعضی مواقع هم ستاره هایی سر راهتان هستند که میتوانید آنها را نیز بردارید. در ازای برداشتن این ستاره ها سکه های اضافی نیز دریافت خواهید کرد. همچنین اگر هر ماموریت را در همان بار اول به اتمام برسانید باز هم سکه اضافی دریافت خواهید کرد. اگر میخواهید در حالت پرواز آزاد (بدون ماموریت) بازی کنید حداقل باید ۶ ستاره جمع آوری کرده باشید.

 screenshot_9_q90

گرافیک و صوت بازی در حد قابل قبولی است و وجود انواع و اقسام هواپیماها مثل هواپیماهای جنگی جنگ جهانی دوم در آن را میتوان نقطه عطف بازی به حساب آورد. کنترل هواپیما در این بازی با کج و راست کردن گوشی انجام میشود و روی صفحه نمایشگر دسته ای را میبینید که با حرکت آن به بالا یا پایین میتوانید سرعت هواپیما را کاهش یا افزایش دهید. حرکت انگشت روی صفحه نمایشگر نیز زاویه دید را تغییر میدهد. شاید همه چیز در ابتدا ساده به نظر برسد ولی وقتی خودتان شروع به بازی کردید خواهید دید که به این سادگی ها هم نیست و اگر دقت کافی مخصوصا هنگام فرود آمدن را نداشته باشید هواپیمای خود را با سر به زمین خواهید کوباند!

 screenshot_10_q90

Flight Pilot Simulator شاید جزء بهترین شبیه سازها نباشد ولی اگر اولین بار است سراغ شبیه سازهای هواپیما می روید میتواند رضایت شما را تا حد زیادی جلب کند. طبقه گفته توسعه دهندگان بازی این بازی بیش از ۲۰ نوع هواپیمای مختلف از هواپیماهای تک موتوره و جت گرفته تا هواپیماهای مسافربری و جنگنده ها را در خود جای داده و ماموریت های مختلفی همچون ماموریت های اورژانس، ماموریت نجات، فرود اضطراری، اطفا حریق و حتی مسابقه دارد که میتوانند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد. ما در فوق اشاره کوچکی به چند ماموریت اول بازی که جزء ماموریت های آموزشی آن هستند داشتیم. کشف دیگر ماموریت ها را به شما واگذار میکنیم.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *