ربات های autopilot پرنده ای که قابلیت فیلم برداری ۳D را به ما می دهند

ربات های autopilot پرنده ای که قابلیت فیلم برداری ۳D را به ما می دهند
  • 1394/1/25
  • علی رضاپور
  • 0

ربات solo یک نوع کواد کوپتر می باشد که قابلیت فیلم برداری ۳D را در اختیار فیلم برداران قرار می دهد. این کواد کوپتر با کیفیت HD فیلم گرفته و بصورت زنده به مرکز گیرنده ی مورد نظر ارسال می کند. تکنولوژی به کار رفته در این نوع ربات بسیار بکر و ناب است.  قیمت این محصول یک هزار دلار بر آورد شده است.

 اگر به تصویر بالا نگاه کنید هیچ تفاوت ظاهری با سایر کواد کوپتر های فیلم بردار مشاهده نخواهید کرد اما بکار گیری از یک دوربین Go Pro در زیر آن، باعث افزایش کیفیت فیلم برداری این ربات شده است. از همه مهم تر این که ربات Solo کاملاً هوشمند طراحی شده است. ربات یاد شده بوسیله ی دو رایانه ی داخلی مجزا و مرتبط با هم کنترل می شود. رایانه ی اول برای کنترل عوامل حرکتی و رایانه ی دوم برای ارتباط با اسمارت فون.

این سیستم از یک ماژول GPS نیز بهره مند است. کنترل دستی این ربات بوسیله ی دو «جوستیک» امکان پذیر است. شما می توانید همانطور که فیلم دریافتی از ربات Solo را مشاهده می کنید، متوجه مکان آن نیز باشید. لازم به ذکر است که این ربات می تواند بطور AutoPilot حرکت کند؛ در صورت نیاز نیز می توانید به صورت دستی کنترلش کنید. به عنوان مثال می خواهید به دور یک ساختمان بچرخید و یا Solo را از ارتفاع بالایی به پایین هدایت کنید. این کار ها باید بطور دستی انجام پذیرد.

۷_app

یکی دیگر از خصیصه هایی این ربات را منحصر به فرد کرده است، قابلیت Follow می باشد. در واقع Solo می تواند با انتخاب شما ی نفر را تعقیب کند و یک لحظه هم از او چشم بر ندارد. شما می توانید مسیر این ربات را با اسمارت فون های iOS و یا اندروید انتخاب کنید. گزینه ی جالب دیگری نیز در Solo وجود دارد که جالب توجه است؛ اگر خواستید که ربات را در هوا معلق و بدون حرکت نگه دارید، فقط کافیست که گزینه ی pause را در اسمارت فون خود انتخاب کنید.

یک باتری در قسمت پائینی این ربات قرار دارد. یکی از عجیب ترین ویژگی های Solo دقت آن است. دقت تصویر برداری دوربین آن ۰٫۱ +/- درجه می باشد. ربات مذکور به دو صورت پرواز می کند.

  1. پرواز دستی که اختیار کامل در دست خودتان است.
  2. پرواز از پیش برنامه ریزی شده که مسیر و ارتفاع از پیش با اسمارت فون تعیین و تنظیم می شود.

Solo_Black_Controller

خبر انتشار این ربات برای عکاسان و فیلم برداران بسیار خوشایند بوده است؛ کسانی که دوست دارند عکس های هوایی بگیرند اما به دلیل محدودیت امکانات به آرزویشان نرسیده اند اکنون یک قدم به آرزوی خود نزدیک تر شده اند.

کنترلر دستی این ربات علاوه بر «جوستیک» های تنظیم حالت و زاویه ی دوربین، دارای کلید های فرود، صعود، معلق ماندن در هوا (Pause) و همچنین برگشت به خانه می باشد. صفحه نمایش کنترلر Solo دارای بخش های تنظیمات دوربین، وضعیت ظرفیت باتری و زمان باقی مانده تا اتمام شارژ و … است. لازم به ذکر است که این کنترلر از یک خروجی HDMI برخوردار است که می تواند فیلم های Full HD را هم منتقل کند.

Solo را می توان رباتی دانست که چند قدم از عصر خود به آینده نزدیک تر است. شرکت سازنده ی این پهپاد یا به عبارتی دیگر کواد کوپتر تصمیم گرفته است که نرم افزار کنترلر (برای اندروید و iOS) را بصورت متن باز (open source) منتشر کند؛ این امر باعث گسترش و توسعه ی نرم افزار یاد شده توسط برنامه نویسان مختلف در سطح بسیار وسیعی می شود.

Solo_Social_6

یکی از نقص های Solo ظرفیت کم آن است. این ربات می تواند ۲۵ دقیقه بدون دوربین پرواز کند. اگر دوربین به آن متصل باشد، زمان پرواز فقط ۲۰ دقیقه خواهد بود. کنترلر این ربات با یک بار شارژ کردن بیش از ۴ ساعت کار می کند. تصاویر و فیلم های گرفته شده توسط Solo با شبکه ی WiFi ارسال می شود؛ محدوده ی این شبکه، نیم مایل می باشد. (هر مایل برابر است با ۱٫۶ کیلومتر)

فیلم های با سرعت ۱۸۰ متر بر ثانیه به کنترلر گیرنده ارسال می شود. شرکت سازنده ی این کوادکوپتر منحصر به فرد ادعا کرده است که در صورت آسیب دیدن و یا سقوط ربات می توانید آن را تعویض کنید.

ربات فیلم بردار Solo در ماه «می» با قیمت ۹۹۹ دلار به بازار خواهد آمد.

 [منبع:slash gear]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *