شرکت آیکیا (IKEA) می خواهد ازدواج آنلاین را به یک تجربه مجازی بهتری تبدیل کند!

شرکت آیکیا (IKEA) می خواهد ازدواج آنلاین را به یک تجربه مجازی بهتری تبدیل کند!
  • 1394/1/27
  • علیرضا اصغری
  • 0

مراسم ازدواج شاید یکی از معدود سنگر های جامعه انسانی لست که تاکنون به طور نسبتا زیادی از دسترس تکنولوژی دور مانده و یا به عبارت بهتر دست نخورده باقی مانده است. بله، درست است که شما می توانید دوستانتان را در کمتر از یک روز به صورت آنلاین پیدا و جمع کنید ویا گروه موسیقی مورد نظرتان را برای جشن تان راحت تر پیدا نمایید ولی باز یکی از معدود وقایعی است که بهانه ای می شود تا همه دوستان، پدر و مادر، خواهر و برادر، عمو و دایی و خاله ، دوستان دور زمان کالج و دانشگاه و نهایتا گروه موسیقی تان را در یک جا گرد هم جمع نمایید. اما حالا فکر کنید که چه می شود که این گردهمایی را نیز بتوانید بدون اینکه وقعا همه در یک جا جمع کنید، برگزار نمایید. نگران نباشید، شرکت آیکیا با سرویس جدید خود امکان این کار را فراهم کرده است.

احتمالا شما هم نام شرکت بزرگ آیکیا (یا ایکِیا IKEA) را شنیده اید، یک شرکت لوازم خانگی سوئدی، که در زمینه طراحی، تولید و فروش مبلمان آماده، تخت‌خواب،  میز و سایر لوازم اصلی و فرعی منزل فعالیت می‌کند.

Ikea

این شرکت که بزرگ‌ترین خرده‌فروش مبلمان در سطح جهان است، حال قصد دارد مفهوم نزدیک به حقیقت “ازدواج مجازی” را به زندگی وارد نماید. این شرکت با معرفی سرویس “ازدواج آنلاین” خود قصد دارد این امکان را به زوج های جوان بدهد تا بتوانند یک جشن ازدواج مجازی را در یک مکان، به انتخاب خودشان هماهنگ و برگزار نمایند.

خب، قطعا شما هم متعجب خواهید بود که بدانید این سرویس چگونه کار می کند؟ در حقیقت تمام این ماجرا و عملکرد آن، یک نمای مجازی است که خود در واقع از یک تصویر پس زمینه تشکیل شده است که در آن وب کم های مختلف در حال پخش تصویر می باشند. مهمانانی که به مراسم دعوت شده اند، فقط کافی است که وب کم های خود را روشن کنند و این سرویس خود تصاویرشان را بر روی بدن افرادی که در تصویر قرار دارند، تنظیم و جانمایی می نماید.

دنیا در حال کوچک شدن است و همه ما دوستانی اگر نگوییم در نقاط مختلف دنیا، حداقل در نقاط مخالف کشور داریم و جمع کردن همه کسانی که برای ما مهم هستند برای یک روز خاص و یک مراسم خاص تر، کار سختی است. ولی حال مهمان ها خارج از شهر و کشور ما، از پشت لپ تاپشان می توانند در مراسم ازدواج ما شرکت کنند.

Online Weddings 1

Online Weddings 2

عروس و داماد نیز می توانند به سلیقه خود، لباس مورد نظر خود را از تصاویر موجود در پس زمینه انتخاب نمایند و تصویر ویدئویی گرفته شده از وب کم آنها، صورتشان را بر روی آن لباس انتخاب شده تنظیم می نماید. این سیستم فقط تصویر ویدئویی از صورت افراد پخش خواهد کرد، بنابراین هیچ کس متوجه نخواهد شد که شما واقعا لباس رسمی بر تن دارید یا با لباس خواب و یا پیژامه نشسته اید. فعلا سرویس “ازدواج آنلاین” تنها در کشور سوئد در دسترس می باشد ولی شما می توانید به راحتی به آن سرک بکشید تا کمی حس کنجکاویتان را در ارتباط با نحوه عملکرد این سیستم آرام کنید.

این سرویس یک هدیه سخاوتمندانه برای زوج هایی است که از یکدیگر دور هستند و نمی توانند به صورت حقیقی با هم بوده و به هر دلیل و مشکلی یک مراسم ازواج برگزار نمایند ولی باز دوست دارند که به صورت مجازی و آنلاین یک جشن برگزار کرده و یک خاطره شیرین برای خودشان ثبت نمایند.

این سرویس یک  حس مجازی خوب از یک مراسم جشن ازدواج برای زوج ایجاد می کند، در حالی که در پس زمینه تصاویر گوناگونی از صحنه یک جشن ازدواج خوب و مناسب در دسترس شما می باشد. این ایده آیکیا برای ساختنِ یک ازدواجِ مجازی بامزه، یک قدم رو به جلوی مناسب جهت افزایش تجربه یک تعامل ویدئویی آنلاین می باشد و بهتر است بگوییم این سرویس، این تجربه را در یک مرحله کاملا متفاوت قرار می دهد.

Farm Wedding

می توان مراسم ازدواج را در یک مزرعه زیبا برگزار کرد

Rooftop Wedding

شاید هم کسی ترجیح دهد که مراسم ازدواج در ارتفاع و بر بام یک خانه برگزار گردد

منبع: [ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *