سونی قصد دارد XPeria Z4 را با قاب تمام فلزی تولید کند

سونی قصد دارد XPeria Z4 را با قاب تمام فلزی تولید کند
  • 1394/1/28
  • علی رضاپور
  • 0

همان طور که از اخبار و تصاویری که به بیرون درز کرده بود، XPeria Z4 فقط یک اسمارت فون فلزی ساده نیست که امروزه هم مشابه آن بسیار می بینیم، بلکه قاب آن تماماً از فلز است. قبلاً تصور می شد که XPeria Z4 هم مانند XPeria Z3 باشد اما اینطور نیست. این پرچم دار شرکت سونی شباهت زیادی به Huawei P8 دارد که روز گذشته منتشر شد.

شرکت سونی، خانواده ی XPeria Z را با طراحی شیشه ای شروع کرد اما آخرین عضو خانواده ی Z تمام فلزی از آب در آمد. یکی از حائز اهمیت ترین ویژگی های این اسمارت فون، برخورداری از یک حسگر اثر انگشت روی کلید «پاور» (Power) می باشد. این حسگر اثر انگشت شما را اسکن می کند و در صورت تطابق، روشن می شود.

البته قرار دادن یک حسگر اثر انگشت در یک اسمارت فون آن هم در سال ۲۰۱۵ چیز عجیب و منحصر به فردی نیست. به گفته ی بیشتر کارشناسان، قرارگیری حسگر اثر انگشت در یک اسمارت فون امری است بسیار دشوار که نیاز به خلاقیت زیادی دارد. به همین خاطر هم طراحان شرکت سونی دست به جاگذاری این حسگر در کلید «پاور» زدند.

z3

کافی است که فقط به مدت کمتر از یک ثانیه انگشت شصت خود را روی کلید پاور (حسگر اثر انگشت) قرار دهید تا اسمارت فونتان UnLock شود.

اسمارت فون های دیگری که قبل از XPeria Z4 از حسگر اثر انگشت استفاده کرده اند، این سنسور را در قسمت کلید Home که زیر صفحه نمایش است جا گذاری کرده اند اما باعث تعجب است که سونی به چه صورت آن را در یک کلید پاور جا سازی کرده است؟

احتمال می رود XPeria Z4 در ماه سپتامبر در نمایشگاه IFA رونمایی شود. نمایشگاه IFA از ۴ سپتامبر تا ۹ سپتامبر (۱۴ تا ۱۸ شهریور ۹۴) در برلین بگزار خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که سونی چه اسمارت فونی را برای کاربران تدارک دیده است؟

[منبع: Phone Arena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *