کنترل حرکات اشتباه راننده به وسیله ی Brain۴Cars

کنترل حرکات اشتباه راننده به وسیله ی Brain۴Cars
  • 1394/1/29
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، عده ای از محققان آمریکایی توانستند فناوری جدیدی ارائه کنند که این فناوری برای جلوگیری از حوادث و تصادفات رانندگی است و اگر راننده هنگام رانندگی اشتباه کند به او هشدار می دهد. تا به امروز فناوری های زیادی اختراع شده که به رانندگان درمورد احتمال وقوع تصادف هشدار می دهد ولی این فناوری جدید اگر راننده خسته شود و یا روی خطوط وسط جاده حرکت کند او را متوجه ی خطایش می کند.

نام این فناوری جدید Brain۴Cars است که آن را دانشمندان دانشگاه های کورنل و استنفورد با ضریب ایمنی متفاوت در رانندگی ساخته اند که طبق آزمایشات انجام شده این فناوری می تواند حرکات لحظه به لحظه ی راننده را بررسی و کنترل کند و در صورت بروز خطا به او هشدار دهد این آزمایشات در طی دوماه بر روی ده راننده صورت گرفته است که هر کدام از آنها در ۱۸۹۹ کیلومتری جاده ها و شهرها رانندگی داشته اند.

۱۶۶۴۷۶۰ (۱)

به عقیده ی دانشمندان هدایت کننده ی پروژه، در این سیستم پیشرفته اطلاعاتی از حرکات و حالات رانندگان تهیه شده که به دلیل وجود اطلاعات انبوه، برای رانندگی الگوی بسیار مناسب و بی نقص است. علاوه بر آن، تشخیص حالات چهره و نرم افزار بررسی کننده ی حرکات سر در تکنیک این فناوری استفاده شده که هر موقع سر به چپ و راست حرکت کند آن را زیر نظر می گیرد و دانشمندان دانشگاههای کورنل و استنفورد عقیده دارند که این فناوری حدود ۷۷.۴ درصد ضریب دقت دارد و در آینده این مقدار افزایش می یابد.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *